صرف نظر از اندازه و مکان هتلها، سیستم رزرواسیون یک امر ضروری برای هر هتلی محسوب میشود. اگر بهعنوان یک هتلدار یک سیستم رزرو مناسب برای دریافت درخواستهای مهمانان داشته باشید، هم کارایی شما برای مدیریت امور داخلی هتل و بخشهای مختلف فرانتآفیس و بکآفیس افزایش پیدا می کند و هم سودآوری هتل شما به عنوان یک تجارت و کسبوکار بیشتر میشود.
سیستم رزرواسیون هتل چیست؟
سیستم رزرواسیون هتل درواقع مجموعه فناوری و تکنولوژی آنلاین و برخط است که به شما اجازه میدهد درخواست رزرو مهمانان را بهصورت از طریق وبسایت یا دیگر کانالهای توزیع مثل اپلیکشینهای سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) یا سیستم مدیریت هتل آنلاین (OHMS) دریافت کنید، پاسخ بدهید و بپذیرید. این سیستمها اغلب بهعنوان موتور رزرو آنلاین یا بهطور کلی دست راست واحد رزرواسیون هتل شما شناخته میشود. یک سیستم رزرواسیون مطلوب باید بتواند بهراحتی با زیرساختهای موجود در هتل و بخشبندیهای کاری اختصاصی شما ادغام شود تا امکانی فراهم کند که بیشتر کارهای رزرو هتلتان بهطور خودکار و اتوماتیک و با دقت بالا و بدون بروز خطاهای انسانی در رزرواسیون آفلاین صورت بگیرد.
سیستم رزرو آنلاین هتل چگونه کار میکند؟
یک سیستم رزرو هتل به مهمان بالقوه اجازه میدهد تا به راحتی برای اجاره اتاق یا اتاقهایی مشخص در مدت زمانی مشخصی برنامهریزی کنند. این ابزار نرمافزاری هوشمند همچنین میتواند نرخهای بهروز اتاقهای مختلف هتل شما و همچنین ظریب اشغال اتاقها در ایام مختلف را کنترل کند و تعداد اتاقهای در دسترس هتل شما را به همراه قیمتهایشان به صورت برخط در همه کانالهای ارتباطی شما برای جذب مهمان، از جمله آژانسهای مسافرتی که با شما همکاری دارند، نمایش داده و به مهمانان اجازه میدهد تاریخ سفر و اتاق مورد نظر خود را انتخاب کرده و با پرداخت آنلاین رزرو خود را نهایی کنند.
درواقع این سیستم هنگام رزرو اتاقهای شما توسط مهمانان، به طور خودکار سیستم مدیریت اتاقها در سیستم رزرواسیون مرکزی هتل را با بهروز میکند و نرخ اشغال اتاقهای هتل را بهصورت دقیق در اختیار شما میگذارد. علاوه بر اینها سیستم رزرو آنلاین یک درگاه پرداخت امن و بیست و چهار ساعته نیز به مهمانان شما ارائه میدهد تا آنها بتوانند پرداخت خود را به راحتی و بهسرعت انجام دهند.
مزایای اجرای سیستم رزرو هتل
سیستم رزرو آنلاین روند اداری را برای شما و کارکنان شما ساده میکند
سیستم رزرواسیون آنلاین به جای اینکه شما را ملزم به پاسخگویی به سوالات ایمیلی و درخواستهای پذیرش رزرو از طریق تلفن یا پیامهای ارسالی در نرمافزاهای پیامرسانی مثلWhatsApp و Telegram کند، این کار را با در اختیار قراردادن مستقیم و برخط بهروزترین اطلاعات درباره تعداد اتاقهای قابل رزرو و نرخ اجاره آنها به مهمانان بالقوه یا آژانسهای مسافرتی در وبسایت هتل یا حتی دیگر سایتهای مربوط به بوکینک اتاق انجام میدهد.
در این صورت بکآفیس و کارکنان آن به جای اینکه برای انجام کارهای اداری مربوط به دریافت درخواست رزرواسیون و رسیدگی به آن و ارسال پاسخ به مهمان درگیر باشند، زمان بیشتری را برای تعامل با مهمانان برای ارائه سرویسهای ویژه و جذب رضایت حداکثری آنها خواهند داشت. همچنین تعامل با دیگر کارکنان در بخشها و واحدهای مختلف هتل نیز با نظم و کارایی بیشتری صورت میگیرد و همه پرسنل شما به اطلاعات بهروز در مورد وضعیت اشغال اتاقها و خدمات مورد نیز برای هر اتاق دسترسی خواهند داشت. سادهترین راه برای بهبود کارایی هنگام مدیریت هتل استفاده از یک سیستم رزرواسیون آنلاین است.
سیستم رزرواسیون آنلاین خطر رزرو بیش از ظرفیت اتاقهای شما را کاهش میدهد
وقتی سیستم رزرواسیون هتل در دسترس نیست، یک نفر باید به صورت دستی یا آفلاین رزروهایی را که هروزه در تعداد بالا از کانالهای مختلف ارتباطی هتل به واحد رزواسیون وارد میشود، بهروز کند. با توجه به این واقعیت که اکثر هتلها دارای شبکه توزیع پیچیدهای با طیف متنوعی از نمایندگان همکار اعم از آژانسهای مسافرتی و شرکتها و سفارتخانهها و … هستند، این پروسه میتواند بسیار دشوار و وقتگیر و پر از خطاهای انسانی باشد.
با استفاده از سیستم آنلاین رزرو هتل، کلیه نرخهای بهروز اتاقهای شما و در دسترس بودن یا نبودن اتاقها در بازه زمانی و تاریخ مشخص، بهطور خودکار توسط نرمافزار بهروز میشوند. این کار باعث می شود خطر رزرو بیش از حد اتاقهای هتل شما یا تداخل در رزرو ک اتاق مشترک بهصورت همزمان که منجر به نارضایتی عمیق مشتریهایتان میشود، با تقریب بسیار بالایی کاهش پیدا کند و سرعت و دقت انجام عملیات رزواسیون هتل شما بهبود بخشیده شود.
سیستم رزرواسیون آنلاین به شما امکان میدهد اطلاعات مهمی درباره مهمانان خود جمعآوری کنید
جمعآوری دادههای مربوط به مهمانان بالقوه و مهمانان مقیم یا درخواستدهنده رزرو برای مدیریت یک کسبوکار خدماتی مثل هتلداری بسیار مهم است، مخصوصا که در صنعت هتلداری اغلب مهمانان خواهان تجربه سرویسهای ویژه و شخصی مختص به خود هستند.
بدون داشتن سیستم رزرو هوشمند، دشوار است شما بدانید که مهمانانتان از کجا میآیند، چند سال دارند، علایق آنها چیست و به چه علتی از مقصد شما بازدید میکنند. سیستم رزرواسیون آنلاین هتل، تمامی این داده ها را بهصورت خودکار جمعآوری کرده و در گزارشهای جامعی گردآوری میکند که به شما امکان میدهد از آنها به طور موثری برای سرویسدهی بهتر به مهمانان و سیاستگذاریهای مدیریتی جذب مشتری استفاده کنید. این دادهها میتوانند به شما کمک کنند کمپینهای بازاریابی خود را متناسب با انگیزه و سن و دیگر ویژگیهای مهمانان هدفگذاری کنید و خدمات هتلداری خود را بهعنوان یک برند منحصربهفرد و متمایز از دیگر هتلها معرفی کنید.
سیستم رزرواسیون آنلاین بهطور مستقیم تجربه مهمانان از حضور در هتل شما را بهبود میبخشد
سیستم رزرو هتل مبتنی بر فضای ابری به مهمانان شما این امکان را میدهد تا نوع اتاق دلخواه خود را از طریق رایانه، تبلت یا تلفن خود رزرو کنند. فرمهای کوتاه و درگاههای پرداخت امن سیستم رزرواسیون هتل نیز روند رزرو آنلاین اتاق را برای آنها ساده، آسان و لذت بخش میکند. به یاد داشته باشید برخورد مهمان با پروسه رزرو و بوکینگ اتاق در هتل شما اولین برداشت او از هتل شما خواهد بود و تأثیر ماندگاری در درک و تجربه آنها از حضور در هتل شما خواهد داشت.
برای اینکه مهمانان شما روند رزرواسیون خود را با یک برداشت خوب از هتلی که برای اقامت انتخاب کردهاند به پایان برسانند سیستم رزرواسیون آنلاین شما، بهاصطلاح طراحی این سیستمها باید کاربرپسند و دور از هرگونه پیچیدگی و سخت کردن کار برای استفاده توسط سالمندان باشد. همچنین مهم است که یک سیستم رزرواسیون هتل کارهایی بیش از اجازه پذیرش و ثبت رزرو از طریق وبسایت هتل انجام دهد. این سیستم باید ویژگیها و ابزارهای متنوعی را ارائه دهد که به شما امکان بدهد وظایف مدیریتی خود و کارهای دیگر کارمندان را ساده کرده و فرایندهای مربوط به روز اتاقها و صدور رسیدهای دریافت وجه و محاسبه قیمتها را بهصورت خودکار انجام دهید.
One Response-
سلام