نرم‌افزارهای مدیریت موجودی و نرخ اشغال اتاق‌های هتل

نرم‌افزارهای مدیریت موجودی هتل PMS و نرخ اشغال اتاق‌های هتل

فناوری‌های در حال تغییر برای بهبود برنامه‌ریزی و تسهیل رزرواسیون درواقع ابزاری برای افزایش لذت بردن از مسافرت برای مردم است. البته همانطور که این فناوری‌ها به مسافران و مهمانان این امکان را می‌دهند تا هتل‌ها و اتاق‌های مورد نیاز و متناسب با بودجه و سلیقه خود را به‌صورت آنلاین جستجو و محل اقامت انتخاب شده را به راحتی رزرو کنند، می‌توانید فرایندهای دستی حاکم بر برنامه‌های روزانه کارمندان و مدیران بخش‌های مختلف هتل مخصوصا در واحدهای بک‌آفیس و فرانت‌آفیس هتل را کاهش بدهند.

 

نرم افزارهای مدیریت موجودی هتل PMS و نرخ اشغال اتاق‌های هتل چه تاثیری در راندمان کاری هتل شما دارند؟

یک مثال عالی در مورد اینکه چگونه می‌توانید از فناوری‌های جدید مربوط به مدیریت موجودی و نرخ اشغال اتاق‌های هتل برای تأثیر مثبت بر عملکرد هتل خود استفاده کنید، مدیریت کردن درخواست‌های رزرو لحظه آخری است.

همه ما می دانیم که دستگاه‌های تلفن هوشمند همه چیز را تغییر داده‌اند. بیش از نیمی از جمعیت جهان امروزه یک دستگاه تلفن همراه دارند که به این معنی است که اغلب میهمانان، هتل شما را از طریق تلفن های هوشمند و تبلت رزرو می‌کنند و مهمتر اینکه، آن‌ها اغلب هم در آخرین لحظه به فکر انتخاب و انجام رزواسیون اتاق در مقصد می‌افتند. این موضوع درواقع فرصتی مهم برای فروش اتاق‌های هتل، تا آخرین‌های تصمیم‌گیری مسافران بالقوه محسوب می‌شود، اما تنها هتل‌هایی که از فناوری مدیریت هتلداری و چنل‌های فروش مناسب استفاده می کنند می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند و سود و فروش خود را بالا ببرند.

هتل‌ها برای تضمین فروش خود به یک ابزار هوشمند مطمئن نیاز دارند که بتواند یک ارتباط دو طرفه و بدون دردسر بین سایت‌های مختلف رزرو هتل و مسافران بالقوه برقرار کند و به‌روزرسانی مداوم جریان اطلاعات مربوط به نرخ قیمت‌ها و اتاق‌های در دسترس در زمان‌ها و تاریخ‌های مختلف را مدیریت کند.

ابزارهایی مثل سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) یا سیستم‌ مدیریت هتل آنلاین (OHMS) به شما امکان می‌دهند با اطمینان از موجود بودن اطلاعات اتاق‌های خالی و دردسترس هتل خود در همه کانال‌های ارتباطی و تبلیغی گردشگری، درآمد خود را افزایش بدهید. مخصوصا اینکه به کمک این تکنولوژی‌ها و می‌توانید تمام اتاق‌های موجود را تا آخرین لحظه در دسترس و قابل رزواسیون نگه دارید. هنگام رزرو یک اتاق، مدیر کانال به‌طور خودکار در دسترس نبودن اتاق را در سایت‌های دیگری که اتاق‌های هتل شما را لیست کرده‌اند، به روز می کند. یکپارچگی این سیستم‌ها تضمین می‌کند که بدون ورود به چندین سایت و پرتال آژانس‌های مسافرتی یا هواپیمایی مختلف برای به‌روزرسانی، نرخ اشغال اتاق‌های هتل خود را به‌صورت اتوماتیک و همزمان در همه کانال‌ها تغییر دهید و قیمت‌ها و اجاره‌بهای فروش اتاق‌ها را هم برحسب شلوغی و ترافیک مسافران در فصل‌های مختلف گردشگری، کاهش یا افزایش دهید.

تعدادی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌ها و نرم افزارهای مدیریت موجودی و نرخ اشغال اتاق‌های هتل که به مدیریت موجودی هتل کمک می‌کنند نیز عبارتند از:

  • سیستم مدیریت موجودی (PMS)
  • سیستم نقطه فروش (POS)
  • سیستم مدیریت درآمد (RMS)
  • سیستم مدیریت کانال (CMS)
  • سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) و سیستم رزرو هتل (HRS)
  • سیستم توزیع جهانی (GDS)
  • موتور رزرو اینترنتی (IBE)

 

فاکتورهای مهم در انتخاب نرم‌افزار موجودی هتل PMS

با توجه به اینکه نرم‌افزارهای مدیریت موجودی و نرخ اشغال اتاق‌های هتل، نقش مهمی در میزان درآمد و سودآوری هتل بازی می‌کنند و حتی تاثیرگذاری جدی بر روند تبلیغات و معرفی هتل خواهند داشت، مهم است که یک فناوری و ابزار کارآمد و متناسب با سیاست‌گذاری‌ها و نیازهای هتل خود انتخاب کنید. واقعیت این است که همه این ابزارها ویژگی‌ها و کاربری‌های یکسانی ندارند. برخی از آن‌ها علاوه بر تسهیل پاسخگویی به درخواست رزرو مهمانان، حتی امکان پیش‌بینی تعداد محل اقامت در دوره زمانی آینده را هم به شما می‌دهند.

انتخاب یک نرم‌افزار مدیریت موجودی هتل PMS و نرخ اشغال اتاق‌های هتل مناسب به شما امکان می‌دهد تا:

  • اتاق‌های هتل خود را سریع‌تر و در حجم گسترده‌تری از فضاهای تبلیغاتی در دسترس نگه دارید
  • ورود به سیستم دستی یا رزواسیون آفلاین را با اتوماسیون کامل آنلاین و بدون خطای انسانی عوض کنید
  • برای افزایش درآمد، همه اتاق‌های خود را به‌صورت یک‌جا در فضای آنلاین عرضه کنید
  • گزارش‌های به‌روز و دقیق از نرخ اشغال‌ها در اختبار داشته باشید تا به تجزیه و تحلیل روندهایی مانند رزروهای لحظه آخری کمک کنید
  • یک پایگاه داده از مجموعه سوابق ذخیره قابلیت جستجو، افزودن، حذف یا به روزرسانی داده‌های مربوط به مهمانان ایجاد کنید

برای تصمیم‌گیری درست درباره نرم‌افزار مدیریت موجودی و نرخ اشغال اتاق‌ هتل مناسب برای تجارت خود، باید چند فاکتور و ملاک را در نظر داشته باشید. می‌توانید در قالب چند پرسش ساده میزان کارایی و بهره‌وری سیستم مذکور برای نیازهای هتل خود را بسنجید:

  • آیا سیستم مذکور می‌تواند به راحتی در وب‌سایت یا حتی صفحه رسانه‌های اجتماعی هتل شما ادغام شود؟
  • آیا از اتصالات کانال جهانی یکپارچه با لینک‌های قابل اعتماد XML پشتیبانی می‌کنند؟
  • آیا یک رابط کاربری کاربرپسند است؟
  • آیا پشتیبانی و آموزش کافی خصوصاً به زبان مادری شما ارائه می‌دهد؟
  • آیا امکان استفاده از مدل موجودی تلفیقی را به شما می‌دهد؟
  • آیا امکانات گزارش‌دهی جامعی برای بررسی تعداد مهمان در یک ماه و مواردی مثل اینکه بیشتر درخواست چه نوع اتاق‌هایی و با چه تعداد تخت دارند را دارد؟
  • آیا این سیستم قابلیت ادغام با موتور رزرو آنلاین هتل شما را دارد؟
  • آیا به‌صورت خودکار و اتوماتیک به‌روز می‌شود؟
  • آیا این محصول می‌تواند از چندین کاربر پشتیبانی کند؟
  • آیا مدل قیمت‌گذاری و تخفیف‌دهی برای هر کانال و هر رزرو ثابت است؟

 

سیستم‌های مدیریت موجودی هتل PMS

سیستم مدیریت درآمد یکی دیگر از فناوری‌های حیاتی است که می‌تواند به استراتژی مدیریت موجودی هتل شما کمک قابل توجهی کند. یک RMS می‌تواند پیش‌بینی دقیق میزان تقاضا و به‌روزرسانی قیمت اتاق‌ها در زمان‌های شلوغ یا خلوت گردشگری را برایتان فراهم کند. این پیش‌بینی‌ها در کنار برنامه‌های بهینه‌سازی برای تنظیم کنترل موجودی، شما را قادر می‌سازند تا نرخ‌های مختلف برای انواع اتاق و مدت اقامت را تا سطح مشخص شده رزرو بیش از حد تعیین کنید. این روش به شما امکان می‌دهد رزروهای با بالاترین بازدهی را انتخاب کنید و در نتیجه بازده موجودی خود را بالاتر ببرید.

یادتان باشد دقت در قیمت‌گذاری و بهینه‌سازی نرخ‌ها و تخفیف‌ها مهمترین استراتژی‌های مدیریت موجودی محسوب می‌شوند و عامل اصلی درآمد و سود شما از هر اتاق خواهند بود. اهمیت موضوع جایی روشن می‌شود که بدانیم حتی یک دلار کاهش ADR (نرخ متوسط روزانه) برای یک هتل ۵۰۰ اتاقه با ۷۰ درصد سکونت، یعنی بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد از دست رفته در طول یک سال برای آن هتل! پس برای بهره‌مندی از قیمت‌گذاری پویا، شما به سیستمی نیاز دارید که بتواند اطلاعات مربوط به نرخ اشغال و تعداد رزروها و قیمت‌ها را در کانال‌های مختلف تبلیغاتی شما به‌روز نگه دارد و به شما امکان دهد که در بالاترین درجه از پاسخگویی به درخواست‌های رزواسیون قرار بگیرید.

 

ادغام RMS و مدیریت کانال‌های رزواسیون برگ برنده شما

با تلفیق سیستم مدیریت درآمد و چنل منیجر یا نرم‌افزارهای هتلداری خود، می‌توانید به‌سرعت توصیه‌های نرخ و تخفیفات تازه را از RMS خود در آن‌ها توزیع کنید و مطمئن باشید که اتاق‌های شما با قیمت مناسب به‌فروش می‌رسند. در واقع ادغام مدیریت موجودی و چنل منیجر شما تضمین می‌کند که نرخ‌ها و در دسترس بودن اتاق‌های خالی به‌طور خودکار و بدون بروز هیچگونه خطای انسانی در تمام کانال‌های رزرواسیون به‌روزرسانی شود و زمان آپدیت قیمت اتاق و اصلاح وضعیت اتاق‌هایی که رزرو آن‌ها لغو شده هم کاهش پیدا کند.

حقیقت این است که سیستم‌های یکپارچه برای بهبود عملکرد کلی هتل شما ضروری است. یک نرم‌افزار مدیریت درآمد باید به‌صورت هم‌زمان داده‌ها را با PMS و چنل منیجر به اشتراک بگذارد تا یک سیستم یکپارچه مدیریت موجودی بلادرنگ ایجاد شده و مدیریت آنلاین و هوشمند نرخ و توزیع اتاق‌های اشغال شده در چندین کانال فروش برای هتل ممکن شود. در غیر صورت چنل منیجرهایی که به‌روزرسانی نشده‌اند ممکن است شما را درگیر خطاهای رزرو مثل رزرو بیش از حد شوند یا فرصت‌های رزرو بالقوه را از دست بدهند. یک ادغام درست تضمین می‌کند که نرخ اتاق و موجودی موجودی به‌طور همزمان و دقیق در تمام کانال‌های رزرو به‌روز شود و انعطاف‌پذیری لازم را برای بهینه‌سازی موجودی برای حداکثری اشغال و درآمد از خود نشان بدهید.

با رصد تقاضا و روند فروش از طریق RMS و چنل منیجر و گزارش‌گیری‌های دقیق داخلی می‌توانید اتاق‌های خود را به‌طور موثری قیمت‌گذاری و برای مسافرگیری عرضه کنید. این فناوری نه‌تنها می‌تواند به تصمیم‌گیری منطقی‌تر برای قیمت‌گذاری و خدمت‌رسانی به شما کمک کند، بلکه دست شما را هم برای به‌کارگیری استراتژی‌های بازاریابی نوین و روندهای نوظهور جذب مهمان باز می‌گذارد و باعث می‌شود با گردآوری منابع فنی و انسانی از طریق فرصت‌های هدفمند بازاریابی هتل برای به حداکثر رساندن بازده موجودی خود برنامه‌ریزی کنید.

 

فناوری‌های موبایلی مدیریت موجودی و درآمد هتل

نرم‌افزارهای مدیریتی PMS و RMS موبایلی مبتنی بر cloud می‌توانند نظارت بر عملیات، دسترسی به گزارش‌های کلیدی و غیره را از راه دور و حتی در حال حرکت و در هر زمان و هر مکانی ممکن کنند. به‌کمک این فناوری‌ها مدیران درآمد می‌توانند به‌صورت بیست‌وچهارساعته به PMS و RMS دسترسی داشته باشند و در مورد نرخ‌ها و موجودی اتاق‌ها تصمیمات استراتژیک بگیرند و در زمان‌های حساس نسبت به شرایط هتل و بازار واکنش به‌موقع نشان داده و موجودی‌ها را مجدد تنظیم کنند. اطلاعات ثبت شده روی فناوری‌های موبایلی تقریباً از هرجایی قابل دسترسی فوری خواهد بود و به‌کمک آن‌ها کارمندان می‌توانند دقیق‌تر و سریعتر درباره اعمال تخفیفات و قیمت‌گذاری‌ها تصمیم بگیرند و به‌ درخواست‌های رزرواسیون پاسخ بدهند تا حداکثر فرصت‌های درآمدی را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب وبلاگ

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه لاماسو، از جدید ترین مقالات و وبینارهای تخصصی در زمینه هتل‌داری آگاه شوید. 

    خبرنامه لاماسو