موانع رزرو مستقیم هتل و نحوه رفع آن‌ها

موانع رزرو مستقیم هتل و نحوه رفع آن‌ها

رزروهای مستقیم همیشه برای هتل‌داران مهم هستند و درصد بالایی از این رزروها از طریق وب‌سایت خود هتل و چنل‌های مدیریتی رزواسیون آن انجام می‌شود. بنابراین بررسی موانعی که رزرو مستقیم هتل را متوقف یا کند می‌کنند و ایجاد استراتژی‌هایی که این موانع را از بین ببرد، نبردی بی‌پایان اما ضروری است. برخی از مهم‌ترین مشکلات شایع در بحث مدیریت رزرو مستقیم عبارتند از:

  • هزینه پشتیبانی فناوری
  • اعتماد به آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA)
  • هزینه‌های مربوط به طراحی وب و واسط کاربری
  • کمبود منابع هتل

همه این‌ها دلایلی هستند که هتل‌ها معمولا توجهی به آن‌ها نمی‌کنند و از اینکه می‌توانند به‌طور مستقیم به رزرواسیون بپردازند و تجارت خود را تقویت کنند، غافل می‌شوند با این حال، نکات و فوت‌وفن‌هایی وجود دارد که هتل‌ها می توانند برای بهبود شانس رزرو مستقیم از آن‌ها استفاده کنند:

 

آگاهی از اولویت‌های مهمان (بینش مشتری)

دانستن آنچه مهمان از اقامت در هتل انتظار دارد، شما را قادر می‌سازد تا با ارائه محصولات و خدمات مناسب‌تر برای تأمین نیازهای مهمان، تجربه بهتری را برای او فراهم کنید.

تبلیغ و ایجاد امکان دسترسی به اتاق‌های هتل در پایگاه‌های متنوعی از منابع رزرواسیون

این کار باعث می‌شود در مجموع یک تجارت با ثبات‌تر و سالم‌تر باشید و هتل شما فقط به یک یا دو بازار اصلی وابسته نشود.

وفاداری مهمانان تضمین‌کننده ثبات هتل

پایگاه‌داده‌ای بزرگتر از مهمانان وفادار به این معنی است که هتل شما در برابر فصول کم گردشگر و دوره‌های سخت اقتصادی بهتر مقاومت می‌کند.

 

رزرو مستقیم هتل‌ها : مبارزه با رزروهای رها شده!

برای یک هتل هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که این که همه کارهای عالی بازاریابی آن‌ها نتیجه بدهد و ترافیک زیادی به وب‌سایت و چنل‌های رزواسیون آن‌ها هدایت شود، اما با افزایش حداقل رزروها روبرو شوند. داشتن بیش‌ترین میزان ترافیک در وب‌سایت و چنل‌های رزواسیون مطمئناً مهم است، اما واقعیت تلخ این است که بیش‌تر بازدیدکنندگان از تکمیل و نهایی کردن رزرو خود صرف نظر می‌کنند!

نرخ تبدیل عمومی کلیک به رزرو صنعت در وب‌سایت‌های مسافرتی و مهمان نوازی حدود ۲٪ است، این بدان معنی است که در برخی از مراحل، بازدید کنندگان از پروسه رزرو خارج می‌شوند و جالب اینکه، حتی با صرف بودجه گسترده بازاریابی‌، همکاری با آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) برای هتل‌های زنجیره‌ای هم این نرخ نهایتا روی ۳٪ تضمین‌شده می‌ماند. یادتان باشد که مسافران خریداران بسیارباهوشی هستند و مایلند مدت زمان طولانی را قبل از تصمیم‌گیری برای خرید و تحقیق و مقایسه قیمت در چنل‌های رزواسیون مختلف صرف کنند.

 

شش دلیل عمده برای رزروهای رها شده از سوی کاربران:

  • نیاز به تحقیق بیشتر دارند
  • قیمت‌ها خیلی بالاست / می‌خواهند هزینه‌ها را مقایسه کنید
  • باید با سایر مسافران مشورت کنند
  • پروسه رزواسیون بسیار پیچیده‌ بود
  • مشکلات فنی سایت
  • مشکلات در اتصال به درگاه‌های پرداخت

البته میهمانان بالقوه ممکن است به دلایل دیگری نیز وب‌سایت را ترک کنند، بدون اینکه هرگز قصد رزرو داشته باشند. مثلا تنها می‌خواهند رزرو‌های قبلی خود را مشاهده کنند یا به دنبال اطلاعاتی درباره مقصد هستند. شاید هم می‌خواهند مروری بر نرخ‌گذاری‌ها و تخفیف‌های هتل شما در بازه زمانی خاصی داشته باشند.

 

هتل ها برای کاهش تعداد رزروهای رهاشده چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

خوشبختانه سه مسئله اصلی که منجر به خروج از پروسه رزرواسیون می‌شوند، به راحتی حل شدنی هستند و رفع آن‌ها می‌تواند راهی برای افزایش نرخ تبدیل شما باشند. در این قسمت نگاهی می‌اندازیم به اقدامات ساده ممکن برای مقابله با هرکدام از این سه مسئله:

 

پروسه رزرواسیون را برای مهمانان خود دو مرحله‌ای کنید

هرچه کاربر بیشتر نیاز داشته باشد تا برای کارهایی مثل سرچ و اتصال به درگاه بانکی و .. از وب‌سایت شما پرش کند، احتمال انصراف از رزرو او بیشتر می‌شود. برای بهبود و بهینه‌سازی روند رزرو، تمام آنچه شما نیاز دارید یک موتور رزرو هوشمند و ساده است که با وب‌سایت شما یکپارچه عمل می‌کند. این سیستم هوشمند به مهمان اجازه می‌دهد تا رزرو خود را به‌صورت یکپارچه تنها با سه کلیک و در تعداد محدودی از صفحات انجام دهد.

وب‌سایت خود را برای بهبود تجربه کاربر از طریق تلفن همراه توسعه دهید (ریسپانسیو بودن وبسایت)

یک سیستم مدیریت محتوای بصری یا ویرایشگر وب‌سایت به شما کمک می‌کند یک وب‌سایت زیبا و کاربردی ایجاد کنید که برای همه دستگاه‌ها از جمله مدل‌های مختلف گوشی‌های همراه هوشمند بهینه‌سازی شده باشد. یک وب‌سایت پاسخگو از بروز هرگونه گرفتاری فنی که بازدیدکنندگان شما معمولاً با آن روبرو هستند جلوگیری می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که مهمانان می‌توانند هتل شما را به روشی ایمن و مطمئن رزرو کنند

یک درگاه پرداخت امن که با دیگر سیستم‌های مدیریتی هتل شما ادغام شده و به بازدیدکنندگان گزینه پرداخت با ارز محلی خود را می‌دهد، از سرخوردگی آن‌ها در مرحله‌نهای رزواسیون و منصرف‌ شدنشان از پرداخت جلوگیری کرده و امکان رزرو سریع را به آن‌ها می‌دهد.

حتما به‌صورت روتین فرم‌ها و پروسه رزواسیون وب‌سایت خود را آزمایش کنید

بدیهی است که فهمیدن اینکه چرا هر فردی رزرو خود را کنار گذاشته دشوار است. برای دریافت بازخورد مشخص، از دوستان یا خانواده‌‌تان بخواهید که عملیات رزرو را در وب‌سایت شما انجام دهند. از آن‌ها بخواهید موارد گیج‌کننده یا پیچیده‌ای را که ممکن است باعث شود پروسه رزرواسیون را ترک کنند، یادداشت کرده و به شما اطلاع بدهند. با دریافت برخی از این پاسخ‌ها، می توانید آمادگی بهتری برای بهبود و بهینه‌سازی مراحل رزرو وب‌سایت خود داشته باشید.

روی منحصر به فرد بودن هتل خود تاکید کنید

وب‌سایت شما باید هر چیز هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد در مورد هتل شما و امکانات آن را به نمایش بگذارد، این می‌تواند دلیلی باشد که مسافران با ورود به سایت شما آنجا مدت طولانی‌تری آنجا بمانند و پروسه رزرو را به اتمام برسانند. شاید این اطلاعات هیجان‌انگیز، رویدادها و ایونت‌های خاص هتل و منطقه شما باشد یا کارمندان فوق‌العاده دوستانه‌تان و …. در کل هر آنچه که باعث برجسته شدن هتل شما در بین دیگر هتل‌های منطقه می‌شود را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود برجسته کنید. اگر آن‌ها فقط با مشاهده گالری عکس آنلاین شما عاشق هتل شما شوند، در نتیجه تأثیر اصطکاک موانع دیگر برای رزواسیون از جمله قیمت بالا! کاهش پیدا می‌کند.

 

سرویس موتور رزرو آنلاین هتل لاماسو 

 

اهمیت استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای متقاعد کردن مهمانان به رزرو مستقیم هتل

فناوری‌های دیجیتال امروزه نیروی غالب در هدایت رزروهای مستقیم و بهبود تجربه مهمان در هتل شما محسوب می‌شوند. در چند سال گذشته جذب مهمان با استفاده از فناوری‌ها دیجیتال و کمک گرفتن از مشاغل پیاده‌کننده استراتژی‌های مدیریتی دیجیتال سر به فلک کشیده است. از سال ۲۰۱۷ ، مسافران انگلستان ۷۶٪ از اتاق‌های خود را به‌‌صورت آنلاین رزرو می کنند و این رفتار دیگر تنها به جوانان محدود نمی‌شود. یک مطالعه خرده‌فروشی توسط Deloitte نیز نشان می‌دهد ۷۸٪ افراد غیر میلیونر اکنون در طول سفر خود دو یا سه بار از دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

فناوری در حال اجرا از جمله شبکه‌های اجتماعی، رایانه‌های ابری و رایانش ابری و ابزارهای تجزیه و تحلیل کاملاً برای مشاغل هتل‌داری مناسب هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تجارت مستقیم‌تر و ایجاد روند نرم‌تر رزرو استفاده کنید. البته با وجود همه‌گیری استفاده از فناوری‌های دیجیتال، مردم هنوز خواهان ارتباطات شخصی هستند. آنها می‌خواهند احساس کنند که شما آن‌ها را می‌شناسید و خدمات مشتری پسندانه‌ای بیش‌تر از سرعت و راحتی فناوری که برای رزواسیون راحت به آن‌ها می‌دهید، دریافت می‌کنند. بنابراین ایجاد روابط واقعی با مهمانان راهی اساسی برای دستیابی به یک مزیت رقابتی است.

درواقع اگرچه خدمات شخصی ممکن است در عصر دیجیتال گم شوند، اما همین فناوری‌های دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند روابط قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنید. خبر خوب اینکه با هر فناوری جدید دیجیتال، فرصتی جدیدی هم برای تجزیه و تحلیل مهمانان و رفتار آنها فراهم می‌شود. ردیابی هرچه بیشتر ردپای دیجیتالی یک فرد، شما را در درک موقعیت ترجیحی و حتی پیش‌بینی نیازهایش راهنمایی می‌کند. این موضوع نیاز به ارائه به موقع اطلاعات مربوطه را برجسته می‌کند. با تجزیه و تحلیل رفتارمشتری، موقعیت بسیار بهتری برای ارائه خدمات شخصی و هدف قراردادن رزروهای مستقیم خواهید داشت.

پس هنگامی که کار خود برای یافتن مهمانان مناسب و جذب آن‌ها به وب‌سایت‌تان را انجام دادید هم، فناوری و خدمات شما باید در سطح بالایی باقی بمانند.

مهم‌ترین نکات برای گرفتن بهترین بهره‌وری از فناوری‌های دیجیتال عباتند از:

  • تمام نقاط تماس و ارتباطی مهمانان با این تکنولوژی‌ها باید کاربرپسند باشند
  • در حالت ایده‌آل ، شما یک موتور رزرو آنلاین با کیفیت خواهید داشت که می‌تواند رزروها را در یک پروسه دو مرحله‌ای سریع و آسان انجام دهد.
  • مهمانان باید بتوانند از طریق تلفن همراه هم به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند: اگر می‌خواهید در هر مکانی امکان ثبت رزروهای آنلاین را به مشتری‌هایتان بدهید، بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای گوشی‌های همراه باید در بالای لیست سیاست‌گذاری‌های مدیریتی شما باشد.
  • موتور رزرو و وب سایت شما باید یکپارچه باشند: این موضوع اجازه می دهد تا وب‌سایت و موتور رزرو شما به‌خوبی با همدیگر کار کنند و راحتی روند بوک کردن اتاق در هتل شما را تضمین می‌کند. همچنین باعث صرفه‌جویی در وقت شما و کارمندا‌نتان برای پاسخگویی به درخواست‌های رزرواسیون خواهد شد.

 

تاکتیک‌های تکمیلی رزرو مستقیم هتل

تبلیغات مستقیم بوکینگ اتاق یا رزواسیون را می‌توان با روش‌های خلاقانه‌ای ارائه داد. البته باید مطمئن باشید که این ایده‌ها برای مشتریان هتل شما مناسب هستند:

 

رویکردی متمرکز برای برنامه‌های بازاریابی داشته باشید

خشنود کردن همه غیرممکن است و به هر حال بعید است هر طیف‌ سلیقه و بودجه‌ای به هتل شما جذب شود. بنابراین بهتر است در مورد مرتبط‌ترین گروه هدف خود تحقیق کرده و محتوایی ایجاد کنید که مورد علاقه آن‌ها باشد.

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی هتل خود را کامل کنید

بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم می‌تواند راهی عالی برای هدایت رزرو مستقیم باشد. با ارائه چیزی در ازای خواندن آن یا ایجاد گزینه‌ای برای پیشنهادات دیگر و راه‌ا‌ندازی پاسخگوی خودکار، می‌توانید افراد را متقاعد به رزو اتاق در هتل خود کنید. همیشه در ارسال ایمیل به مهمانان و مشتریان احتمالی خود، رویکردی گرم و دوستانه داشته باشید.

حجم بالایی از بازدید را به وب‌سایت هتل خود هدایت کنید

جلب توجه مردم به وب‌سایت شما یک قدم بزرگ است. بهترین راه برای این کار ایجاد یک وبلاگ و ارسال منظم پست است، موضوعات مرتبط و جالب که احتمالاً مسافران می‌خوانند را برای نوشتن انتخاب کنید.

 

مطالعه بیش‌تر: راهنمای جامع بازاریابی برای هتل‌ها (روش‌های جذب مشتری)

 

از یک چنل منیجر یا مدیریت کانال فروش کمک بگیرید

ممکن است فکر کنید یک موتور رزرو آنلاین و یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای بالابردن تعداد رزروهای مستفیم کافی هستند، اما یک چنل منیجر یا سامانه مدیریت کانال فروش هم می‌تواند برای بهبود تعداد رزرو‌های مستقیم به همان اندازه مهم باشد و آخرین قسمت از سودآوری استراتژیک رزرو هتل شما محسوب می‌شود. می‌توانید از چنل منیجر خود برای اتصال به آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) و افزایش توزیع جهانی و رزرواسیون استفاده کنید و از یک مزیت اضافی هم بهره ببرید.

هنگامی که اتاق‌های خود را در تعدادی OTA معرفی کرده‌اید ، مسافران از سراسر جهان این فرصت را دارند که هتل شما را ببینند و رزرو کنند. با این حال، با توجه به اینکه مسافران برای تصمیم‌گیری درباره محل اقامت سفر خود به‌ندرت فقط به یک سایت مراجعه می‌کنند، ممکن است آن‌ها این کار را در OTA انجام ندهند. آن‌ها همچنین به امید یافتن معامله و بسته پیشنهادی بهتر، تخفیفات یا سرویس‌های بیش‌تر همزمان از چندین وب‌سایت بازدید کنند که می‌تواند منجر به یک رزرو مستقیم برای شما شود. اما اگر اساسا اتاق‌های خود را در OTA توزیع نکرده باشید و دیده نشوید، چنین اتفاقی هم نمی‌افتد. پس اگر می‌خواهید با استفاده از The Billboard Effect پورسانتی را که به OTA پرداخت می‌کنید کاهش دهید و رزروهای مستقیم را به سودآورترین روش فروش تبدیل کنید، به ادغام دو طرفه  چنل منیجر یا مدیریت کانال فورش و موتور رزرو آنلاین نیاز خواهید داشت.

 

مطالعه بیش‌تر: راهنمای کامل چنل منیجر یا مدیریت کانال‌های فروش در صنعت هتل‌داری​

 

رزرو مستقیم هتل: مدت زمان بازدید از وب‌سایت کلیدی است

صرف نظر از اینکه بازدید‌کننده به دنبال چه نوع اطلاعاتی است، اگر بتواند این اطلاعات را از وب‌سایت هتل شما دریافت کند، احتمالاً یکی از اتاق‌های شما هم را رزرو می‌کند. بنابراین در سطح ابتدایی، داشتن اطلاعات خوب و فراوان در وب‌سایت به شما کمک می کند تا “هتل‌تان را در جامعه” قرار دهد و آن را در معرض دید بازدیدکننده بگذارد. اطلاعات و داده‌های آموزنده و مفید برای یک مسافر، امتیاز خوبی برای برند هتل شما محسوب می‌شود. در نگاهی علمی‌تر نیز، روانشناسی مرور وب می‌گوید: داشتن محتوای بسیار با کیفیت در وب‌سایت شما به این معنی است که بازدیدکنندگان احتمالاً مدت بیشتری را در وب سایت شما سپری خواهند کرد و احتمالاً در نهایت بخواهند با شما معامله کرده و یک اتاق را در هتل رزرو کنند.

به‌طور کلی یکی از معیارهای کلیدی برای بازدهی هر وب‌سایت مدت زمانی است که هر کاربر در آن سپری می‌کند. فاکتوری که به‌عنوان مدت زمان بازدید شناخته می‌شود. هرچه افراد بیشتر در وب‌سایت شما وقت بگذارند در رتبه‌بندی موتورهای جستجو مانند Google هم رتبه بالاتری کسب می‌کنید و وقتی افراد فعالانه عباراتی مانند “هتل‌های شیراز” را جستجو می‌کنند، بین دیگر گزینه‌ها بالاتر خواهید بود. پس به منظور افزایش تعداد افرادی که در هتل شما اقامت دارند و شما را در Google پیدا کرده‌اند، باید کاربران وب‌سایت‌تان را متقاعد کنید که هرچه بیشتر در وب‌سایت شما حضور داشته باشند.

طول بازدید یک کاربر به داشتن محتوای بسیار خوب و جالب توجه بستگی دارد. سه مورد از پنج روش اصلی برای افزایش طول بازدید را می‌توان در نوشتن پست‌های وبلاگی، تصاویر و فیلم‌هایی با کیفیت خوب، و محتواهایی شامل راهنماهای مربوط به ایونت‌ها و برنامه‌های تفریحی که در منطقه در دسترس است، خلاصه کرد.

همچنین بهتر است به‌جای پست کردن یک نوشته طولانی چند صفحه‌ای، روی انتشار مقالات چند صفحه‌ای که به چند بخش تقسیم‌ شده‌اند برنامه‌ریزی کنید. مثلا به‌جای لیست کردن خطی و کسل‌کننده تمام تفریحات و ایونت‌هایی که مسافر می‌تواند در منطقه شما در آن‌ها شرکت کند، این موارد را به بخش‌هایی کوتاه و متفاوت تقسیم کنید. مثلا: غذاخوری‌ها و رستوران‌های محلی، تفرج‌گاه‌ها و تفریح‌گاه‌های طبیعی یا شهری و … با استفاده از این روش، بازدیدکنندگان خود را وادار می‌کنید که در سایت شما از صفحه‌ای به صفحه دیگر رفته و کلیک کنند و حجم بیشتری از مطالب را بخوانند و در نتیجه برای مدت بیش‌تری در سایت شما باقی می‌‌مانند.

 

فراموش نکنید که داشتن بخشی در وب‌سایت هتل که در آن مشاغل محلی بتوانند منوها، عکس‌ها، ساعات کار خود را به مسافرانی که مهمان شما هستند ارائه‌دهند، می‌تواند وب‌سایت هتل شما را به یک مرکز اطلاعاتی مفید تبدیل کند که افراد زیادی به آن مراجعه خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب وبلاگ

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه لاماسو، از جدید ترین مقالات و وبینارهای تخصصی در زمینه هتل‌داری آگاه شوید. 

    خبرنامه لاماسو