آژانس‌های مسافرتی آنلاین

آژانس‌های مسافرتی آنلاین، چگونه باعث افزایش درآمد هتل‌ می‌شود

 

آژانس‌های مسافرتی آنلاین (Online Travel Agency یا به اختصار OTA) راهکاری مناسب برای اکثر مسافران هستند که با استفاده از آنها می‌توانند اقدامات مربوط به رزرو و اقامت سفرشان را انجام دهند.

آژانس‌های مسافرتی آنلاین امروزه در مرکز یک بازار پر رونق آنلاین قرار دارند که انتخاب‌های متنوع، راحتی، سرعت بهتر، ارزش و امنیت بیش­تری را به مسافران ارائه می‌دهند.

اعتبار آژانس‌های مسافرتی آنلاین نظیر اسنپ‌تریپ، اقامت۲۴ و علی‌بابا مرتبا در حال افزایش است و این نشان می‌دهد که چنین آژانس‌هایی یک منبع معتبر برای مسافران هستند که با استفاده از خدمات آنها می‌توانند انتخاب‌های مختلفی با بهترین قیمت جهت اقامت خود داشته باشند.

مشارکت با آژانس‌های مسافرتی آنلاین می‌تواند مزایای زیادی برای هتل‌ها داشته باشد

مشارکت با آژانس‌های مسافرتی آنلاین به هتل شما کمک می‌کند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. این احتمال که وبسایت هتل شما نسبت به آژانس‌های مسافرتی آنلاین در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشد، بسیار کم است. از این ‌رو مشارکت و پرداخت هزینه کمیسیون به آژانس‌های مسافرتی آنلاین ضروری به حساب می آید.

در این مطلب جزئیات همکاری با آژانس‌های مسافرتی آنلاین و تأثیر آن بر روی میزان رزرو هتل را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

آژانس مسافرتی آنلاین چیست و چه کاربردی برای هتل‌ها دارد؟

آژانس مسافرتی آنلاین، یک کسب‌وکار آنلاین است که مسافران از طریق آن می‌توانند بلیط پرواز، هتل، اتومبیل یا تور رزرو کنند.

از دیدگاه یک هتل، تعریف آژانس مسافرتی آنلاین با تعریف بالا متفاوت است. یک آژانس مسافرتی آنلاین جایی است که از طریق آن، شما می‌توانید هتل‌های خود را در معرض دید هزاران مسافران قرار دهید. در واقع این آژانس، هتل شما را برای مسافرانی که در طول سال به دنبال رزرو اتاق در شهر شما باشند، تبلیغ و ترویج خواهد کرد.

معمولا این آژانس‌ها اطلاعات زیادی را در مورد هتل در اختیار مسافر قرار می‌دهند. هرچه اطلاعات و تصاویر پروفایل هتل شما کامل‌تر باشد، بهتر است. جزئیاتی نظیر ویژگی‌ها و خدمات هتل، جاذبه‌های اطراف، نظرات مشتریان (محتوای تولیدشده توسط مخاطب – User Generated Content یا به اختصار UGC)، تصاویر اتاق، نقشه هتل، معرفی انواع اتاق‌های هتل و نرخ هر اتاق باید در پروفایل هتل وجود داشته باشد.

همکاری با چند آژانس مسافرتی آنلاین می‌تواند آگاهی از برند هتل شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد و به افزایش رزرو و درآمد کلی هتل نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب، با توجه به این مساله که آژانس‌های مسافرتی فرایندهای بازاریابی جهت جذب مشتری بر روی آژانس را انجام خواهند داد، شما باید بر روی نحوه ارائه خدمات هتل متمرکز شوید و اطمینان حاصل کنید که مهمانان از اقامت در هتل شما رضایت کامل خواهند داشت. بدین ترتیب، شما می‌توانید اطمینان حاصی کنید که در تعامل با آژانس مسافرتی آنلاین، کسب‌وکار هتل شما رشد خواهد کرد.

با این وجود، توجه به این نکته بسیار مهم است که هتل بایستی میان رزروهای دریافتی از آژانس‌های مسافرتی آنلاین و رزروهای دریافتی مستقیم خود از طریق وبسایت هتل یا شبکه‌های اجتماعی تعادل برقرار کند. ازین‌رو، نیاز است تا به تناسب به انجام فرایندهای بازاریابی جهت جذب مشتریان مستقیم نیز توجه شود تا با تعادل میان رزروهای دریافتی، سود نهایی هتل شما بیشینه گردد.  

نکاتی برای مدیران بازاریابی هتل

در نگاه اول، به اشتباه ممکن است این به نظر برسد که آژانس‌های مسافرتی آنلاین با هتل‌های مستقل رقابت می‌کنند. اما، واقعیت اینست که آن‌ها اغلب به یک شریک ارزشمند برای یک‌دیگر تبدیل می‌شوند.

هتل­داران مستقل باید با آژانس‌های مسافرتی آنلاین همکاری داشته باشند تا در ازای فروش هر اتاق به آن‌ها کمیسیون بدهند. در غیر این صورت، هتل به اندازه کافی در معرض دید مسافران قرار نخواهد گرفت.

آژانس‌های مسافرتی آنلاین بودجه‌های گسترده‌ای برای بازاریابی و تبلیغات دارند و تقریبا هنگام جستجوی هر کلمه کلیدی مرتبط با سفر، می‌توان وبسایت آژانس‌های مسافرتی آنلاین را در بین نتایج برتر مشاهده کرد. بنابراین در بازاریابی آنلاین، عملا امکان شکست آژانس‌های مسافرتی آنلاین وجود ندارد. باید قبول کنید که مشارکت با آن‌ها به نفع شما خواهد بود.

اما چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که هتل شما در میان سایر هتل‌ها رتبه بالاتری کسب خواهد کرد؟

بهینه سازی پروفایل هتل نزد آژانس یکی از نکاتی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. هر چه نظرات مثبت بیشتری در مورد هتل شما وجود داشته باشد، احتمال این‌که مسافران با مشخصات هتل شما مواجه شوند، افزایش می یابد.

برای بهبود و افزایش نظرات مسافران باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از مهمانانی که در هتل شما اقامت دارند، خواهش کنید تا نظر خود را در وبسایت آژانس به اشتراک بگذارند.
  • بعد از اتمام اقامت مسافر، از طریق ایمیل با آن‌ها بیشتر در ارتباط باشید.
  • همیشه به نظرات مسافران پاسخ دهید.
  • هیچ انتقادی را بدون پاسخ رها نکنید.
  • واکنش دفاعی به نظرات نداشته باشید.
  • تعداد افرادی که می‌توانند به نظرات پاسخ دهند را محدود کنید.
  • اگرچه بعد از ترک‌کردن هتل، امکان تغییر تجربه مسافر وجود ندارد، اما می‌توانید این اطمینان را به آنها بدهید که در سفر بعدی می‌توانید نگرانی‌های آن‌ها را رفع کنید. همچنین می‌توانید سیستمی برای دریافت بازخورد بلافاصله مهمانان داشته باشید. این سیستم بازخورد مهمانان حاضر در هتل را دریافت خواهد کرد و بر اساس این اطلاعات می‌توانید میزان نظرات مثبت را افزایش دهید.

توجه داشته باشید که حتی بروز هرگونه مشکلی فاجعه‌بار نخواهد بود و این نحوه رسیدگی به شکایت است که بر روی نظر نهایی مهمانان تأثیر خواهد داشت.

برنده‌شدن در رقابت دریافت رزرو مهمان

هنگام رزرو هتل از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین، مسافران برای آن‌چه که در تصویر می‌بینند، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. بنابراین زمانی‌که تصاویر شما تار یا بی‌کیفیت باشند، قطعا حاضر نیستند مبلغی را بابت رزرو هتل شما پرداخت کنند. بنابراین تصاویری باکیفیت و جذاب از هتل و فضای داخلی هتل‌ها می‌تواند بیشترین تأثیر را بر روی بازدیدکنندگان داشته باشد.

سعی کنید عکس‌هایی باکیفیت از هتل را در پروفایل خود بارگزاری کنید. همچنین هر دو سال یک بار هتل و فضای داخلی آن را بازسازی و نوسازی کنید تا به‌روز و جذاب باشید. قبل از همکاری با هر آژانس آنلاین باید به این نکات توجه داشته باشید.

نحوه همکاری با آژانس‌های مسافرتی آنلاین را ارزیابی کنید

به‌طور کلی هر چه با آژانس‌های مسافرتی آنلاین بیشتری همکاری داشته باشید، سود بیشتری خواهید داشت. اما باید برای انتخاب شرکای خود، استراتژی دقیق و مناسبی داشته باشید. در مورد بازار خود تحقیق کنید و ببینید که مسافران بیشتر از چه کانال‌های استفاده می‌کنند. بعد از بررسی ۴ الی ۵ کانال بزرگ می‌توانید شرکایی مناسب و سازگار با بازار هدف‌تان پیدا کنید.

کانال‌های آنلاین را به‌عنوان یک واسط در نظر بگیرید و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید

مسافر ممکن است هتل شما را از طریق یک آژانس مسافرتی آنلاین کشف کند اما این بدین معنی نیست که همیشه از طریق آژانس‌های آنلاین اتاق هتل شما را رزرو می‌کند. اغلب مسافران بعد از کشف هتل، به وبسایت اصلی هتل مراجعه می‌کنند. به این فرآیندBillboard Effect گفته می‌شود و این فرصت را به شما می‌دهد تا سود بیشتری کسب کنید.

زمانی‌که مسافر وارد وبسایت شما شد، باید فرآیند رزرو را تا جایی‌که می‌توانید جذاب‌تر ارائه دهید. در این حالت مسافر به‌جای رزرو از طریق آژانس به‌صورت مستقیم اقدام به رزرو خواهد کرد.

همچنین می‌توانید با استفاده از محتواهای عالی و پکیج‌های جذاب برای مسافران، مشتریان بیشتری را به وبسایت هتل جذب کنید.

برای توزیع اطلاعات مفید، اخبار و نکات مربوط به سفر یک وبلاگ داشته باشید. همچنین یک موتور رزرو آنلاین نیز ایجاد کنید تا بسته‌ها و پیشنهادات ویژه را بتوانید به مهمانان ارائه دهید.

از داده‌ها برای بازاریابی بهتر استفاده کنید

ارزشمندترین ابزاری که به‌عنوان یک هتلدار در اختیار شماست، داده است، مخصوصا داده‌هایی در مورد مهمانان بالقوه شما که اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

در ابتدا شما باید بازار هدف خود را محدود کنید و بدانید که چگونه می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. دسترسی به بازار هدف ممکن است فرآیند ثابتی نداشته باشد و حتی در زمان‌های مختلف سال ممکن است اولویت‌های مختلفی داشته باشند یا حتی ممکن است عادت‌های مختلفی نیز داشته باشند. بنابراین دسترسی مکرر به داده‌های با ارزش و تجزیه و تحلیل آن‌ها بسیار مهم است.

ارتباط خود با آژانس‌های آنلاین را مدیریت کنید

به‌منظور افزایش فروش، هتل شما می‌بایست با آژانس‌های مسافرتی آنلاین مختلف همکاری کند تا فروش خود را افزایش دهد. از سوی دیگر، با افزایش تعداد آژانس‌های همکار هتل، مدیریت این آژانس‌های بسیار پیچیده خواهد شد.

به‌منظور کاهش دغدغه‌ها و چالش‌های ارتباطی با آژانس جهت ارسال اطلاعات قیمت و ظرفیت هتل و دریافت رزرو، سرویس‌های مدیریت کانال‌های فروش (Channel Manager / چنل‌منیجر) ابزاری بسیار کارآمد خواهند بود. سرویس مدیریت کانال‌های فروش لاماسو، با ارتباط با تعداد بالای آژانس، این قابلیت را برای هتل شما فراهم خواهد کرد تا به آسانی، با آژانس‌های همکار خود ارتباط برقرار کنید و حتی ارتباطات خود را گسترده‌تر از پیش کنید. چنل‌منیجر لاماسو علاوه بر تسهیل فرآیند رزرواسیون، داده‌های مربوط به رزرو هتل شما که از طریق آژانس‌های مسافرتی انجام شده را برای تصمیم‌گیری‌های بازاریابی در اختیارتان قرار خواهد داد.

چگونه می‌توان پروفایل هتل را در آژانس‌های مسافرتی آنلاین به‌طور موثر مدیریت کرد؟

برای بهینه‌کردن پروفایل هتل در آژانس‌های مسافرتی آنلاین باید به چند مرحله‌ای که در ادامه بررسی خواهیم کرد، توجه داشته باشید.

باتوجه به این‌که هتل شما یک برند تجاری است، تلاش‌های بازاریابی شما باید در همه کانال‌ها ادامه داشته‌باشد. بهترین تصاویر و محتواها را فقط در وبسایت هتل ذخیره نکنید و مطمئن شوید که در وبسایت آژانس نیز وجود دارد. مانند موتورهای جستجو نظیر گوگل، آژانس‌های آنلاین نیز یک الگوریتم خاص برای رتبه بندی هتل‌ها دارند.

در ادامه ۶ مرحله آسان برای بهینه‌سازی پروفایل هتل در آژانس‌های مسافرتی آنلاین را بررسی خواهیم کرد:

  • موجودی‌های خود را به‌طور دقیق مدیریت کنید

از آن‌جایی‌که در دسترس بودن اتاق‌های هتل به دلیل تغییرات فصلی یا اوج سفرها نوسان دارد، باید برای مدیریت موجودی هتل برنامه دقیقی داشته باشید. دلیل این امر نیز این است که داده‌های نادرست منجر به از دست دادن مسافر خواهد شد. سرویس‌های چنل‌منیجر بهترین ابزار برای مدیریت صحیح موجودی و قیمت شما سمت آژانس‌های مسافرتی خواهند بود.

  • نرخ‌ها و تبلیغات خود را به‌صورت هوشمندانه مدیریت کنید

مهمانان تنها برای راحتی بیشتر از آژانس‌های مسافرتی آنلاین استفاده نمی‌کنند و اغلب به‌دنبال معاملات و پیشنهادات لحظه آخری نیز هستند. بنابراین در صورتی‌که تبلیغات حساس به زمان داشته باشید، شانس بیشتری برای جذب مسافر خواهید داشت و می‌توانید سایر اتاق‌های خود را به‌راحتی بفروشید. برجسته‌کردن نرخ‌هایی خاص یا استفاده از رویدادهای فصلی برای جذب مهمانان تأثیر زیادی بر روی جذابیت پروفایل شما خواهد داشت.

  • نظرات را با دقت پاسخ دهید

بسیاری از مردم درحال حاضر به‌جای اعتماد به تبلیغ‌های سنتی، بیشتر به نظرات کاربران احترام می‌گذارند. بسیاری از مهمانان پس از اقامت در یک هتل، نظر خود را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارند. بنابراین می‌توانید با بررسی و پاسخ دادن به این نظرات، پروفایل خود را بهینه کنید.

  • تبلیغات پولی داشته باشید

تبلیغات پولی تنها به شرکت‌های بزرگ یا هتل‌های ثروتمند محدود نمی‌شود. تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغاتی است که برای هتل‌ها مناسب است. به کمک تبلیغات می‌توانید توجه افراد بیشتری را به هتل خودتان جلب کنید.

  • بر روی بازارهای خاص تمرکز کنید

محدود کردن اهداف به معنای تأثیرگذاری بر روی مشتریان کمتر در دوره‌های زمانی یا رویدادهای خاص، یک موقعیت جغرافیایی خاص یا دیگر مخاطبان خاص است. از این طریق می‌توانید با افزایش نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مسافر، فروش بیشتری را تجربه کنید.

  • رقابت درستی داشته باشید

شما باید بدانید که با چه کسانی رقابت می‌کنید و قیمت خود را با آن‌ها مقایسه کنید. در صورتی‌که گران‌فروش یا کم‌فروش باشید، نمی‌توانید با سایر هتل‌ها رقابت داشته باشید. علاوه بر این با بررسی رقبا می‌توانید از فعالیت‌های آن‌ها آگاهی داشته باشید و فرصت‌های مناسب برای افزایش فروش را شناسایی کنید.

 

در انتها بار دیگر یادآور می‌شویم در صورتی‌که پروفایل خود را در آژانس‌های مسافرتی آنلاین بهینه کنید، نه تنها میزان رزرو شما افزایش می‌یابد، بلکه بازدید وبسایت شما نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه از این طریق می‌توانید درآمد بیش تری کسب کنید.

منبع: siteminder.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب وبلاگ

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه لاماسو، از جدید ترین مقالات و وبینارهای تخصصی در زمینه هتل‌داری آگاه شوید. 

    خبرنامه لاماسو