درآمد هتل

نحوه محاسبه درآمد هر اتاق هتل (RevPAR) و سایر معیارهای عملکردی هتل

داده‌ها برای هر هتل یا کسب‌وکار دیگری بسیار ارزشمند هستند و بدون آن نمی‌توان تصمیماتی دقیق، آگاهانه، استراتژیک و به نفع هتل اتخاذ کرد. هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، داده‌های بیشتری در دسترس هتل قرار می‌گیرد. همچنین روش‌های اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل بیشتری نیز پیدا می‌شود. این بدین معناست که استفاده از داده‌ها برای تجزیه‌وتحلیل و تکمیل عملکرد کسب‌وکار بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد و حیاتی است.

هتل‌ها مجموعه‌ای از فعالیت‌ها هستند و داده‌های زیادی از طریق کانال‌های متعدد به هتل می‌رسد. هتل‌داران باید از فرصت‌هایی که این داده‌ها در اختیارشان قرار می‌دهند آگاه باشند و با استفاده از معیارهای عملکردی هتل، تصویری واضح از کسب‌وکار خود داشته باشند.

همچنین از طریق این داده‌ها باید تغییرات استراتژیکی را جهت بهبود کسب‌وکارشان، ترسیم کنند.

در این مقاله هر آن‌چه‌که باید در مورد RevPAR (درآمد هر اتاق) و سایر معیارهای مشهور هتل بدانید را بررسی می‌کنیم. بعد از این اطلاعات بلافاصله می‌توانید تغییرات مثبتی را در هتل خود ایجاد کنید.

RevPAR چیست؟

RevPAR مخفف (revenue per available room) است. در واقع این معیار نشان دهنده درآمد هر اتاق هتل است و یکی از مهم‌ترین معیارها برای هتل محسوب می‌شود.

با محاسبه RevPAR می‌توان یک نگاه کلی به تعداد اتاق‌های فروخته شده و میزان درآمد حاصل از رزرو آن‌هارا به دست آورد. بنابراین این معیار به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی کلی مدیریت درآمد خود را ارزیابی کنید.

بنابراین با استفاده از RevPAR می‌توان بهترین راهکار برای به حداکثر رساندن درآمد حاصل از هر اتاق را پیدا کرد. با افزایش RevPAR درآمد کلی هتل نیز افزایش خواهد یافت.

نحوه محاسبه RevPAR

محاسبه درآمد هر اتاق (RevPAR) بسیار آسان است. برای محاسبه آن تنها کافیست میانگین نرخ روزانه (ADR) را در درصد اشغال اتاق های هتل ضرب کنید. برای مثال در صورتی‌که درصد اشتغال اتاق‌های هتل ۷۰ و ADR برابر با ۱۰۰ دلار باشد، درآمد هر یک از اتاق‌ها ۷۰ دلار خواهد بود.

روش دیگر برای محاسبه RevPAR این است که تعداد اتاق‌های هتل و را بر روی کل درآمد شبانه هتل تقسیم کنید.

برای مثال در یک هتل ۳۰۰ اتاقه، در صورتی‌که درصد اشغال اتاق‌ها برابر با ۷۰ درصد باشد، ۲۱۰ اتاق هتل اشغال خواهد بود.

در صورتی ۲۱۰ را در ۱۰۰ ضرب کنید، درآمد کل اتاق‌ها برابر با ۲۱۰۰۰ دلار خواهد بود. سپس ۲۱۰۰۰ دلار را باید تقسیم بر تعداد کل اتاق‌ها (۳۰۰) کرد. می‌بینید که RevPAR برابر با ۷۰ دلار خواهد بود.

RevPAR هتل

RevPAR به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای مدیریت درآمد هتل محسوب می‌شود و بسیاری از افراد به درستی از آن استفاده می‌کنند. در صورتی‌که برای ارزیابی و بهبود عملکرد هتل از RevPAR استفاده نمی‌کنید، اکنون زمان مناسبی برای شروع است.

البته ناگفته نماند که RevPAR  نباید تنها معیار مورد اعتماد شما باشد. زیرا سایر بخش‌های هتل نظیر رستوران، استخر، سالن‌های بدنسازی و سایر امکانات درآمدزای هتل در این معیار درنظر گرفته نمی‌شود.

برای بهینه‌سازی عملکرد کلی هتل باید همیشه RevPAR را در ترکیب با سایر معیارهای اصلی هتل مورد استفاده قرار داد.

شاخص RevPAR

باید بدانید که شاخص RevPAR و RevPAR با هم برابر نیستند. RevPAR محاسبه‌ای ساده برای درک میزان فروش و سود دهی اتاق‌های هتل است. در حالی که شاخص RevPAR، عملکرد RevPAR شما را نسبت به گروهی از هتل‌های دیگر مانند مجموعه رقابتی، بازار یا بازار فرعی اندازه‌گیری می‌کند.

شاخص RevPAR یا شاخص درآمدزایی (RGI) باید برابر با ۱۰۰ باشند. این نشان عدد نشان می‌دهد که هتل شما در بین گروهی خاص از هتل‌ها، سهم بازار مورد انتظار یا عادلانه را به‌دست آورده است.

در حالت طبیعی، در صورتی که RGI بیشتر ۱۰۰ باشد، نشان می‌دهد که سهم بازار بیش از میزان انتظار است.

برای محاسبه شاخص RevPAR باید RevPAR هتل خود را بر روی مجموع RevPAR گروهی از هتل‌ها، تقسیم نمایید و سپس عدد به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید.

در صورتی‌که RevPAR هتل شما ۷۰ دلار و مجموعه RevPAR سایر هتل‌ها ۵۰ دلار باشد، شاخص RevPAR شما برابر با ۱۴۰ خواهد بود.

عدد ۱۴۰ نشان می‌دهد که سهم بازار شما بیش از میزان انتظار بوده است.

دلایل محاسبه شاخص RevPAR:

  • محاسبه شاخص RevPAR این امکان را به شما می‌دهد تا ببینید که استراتژی شما تا چه حد نسبت به سایر رقبا خوب است.
  • شاخص RevPAR اختلاف بیش شما و رقبا را نشان می‌دهد. در صورتی‌که شاخص شما پایین‌تر از رقبا باشد، می‌توانید راهکارهایی برای کاهش اختلاف با رقبا را پیدا کنید. راهکاری مانند سرمایه‌گذاری بر روی فناوری می‌تواند در این مورد کمک کننده باشد.
  • به‌کمک این شاخص از موقعیت هتل خود آگاه خواهید شد.

تنها قسمت مشکل محاسبه شاخص RevPAR، انتخاب مجموعه‌ای از رقبا برای سنجش هتل است. در صورتی‌که در یک شهر پرجمعیت هتل داشته باشید، کار شما آسان‌تر خواهد بود زیرا انتخاب‌های بیشتری در اختیار دارید.

هنگامی‌که مجموعه رقبای خود را انتخاب کردید، سعی کنید آن‌هارا تغییر ندهید. مگر این‌که دلیل خوبی برای این کار داشته باشید.

مقایسه  RevPAR و  ADR

RevPAR و ADR با هم برابر نیستند. این دو معیار هر دو به درآمد اتاق هتل مربوط می‌شوند اما با هم متفاوت هستند.

در واقع، قبل از محاسبه RevPAR باید ADR را محاسبه کرد.

ADR به سادگی به شما می‌گوید که هر اتاق فروخته شده، چه میزان درآمدی برای شما دارد. اما RevPAR به شما می‌گویند که درآمد همه اتاق‌های شما چقدر است.

در صورتی‌که تفاوت این دو معیار را بدانید، می‌توانید از هر دو برای ارزیابی عملکرد هتل استفاده کنید.

TrevPAR

TrevPAR به مجموع درآمد برای هر اتاق موجود گفته می‌شود. در نگاه اول ممکن است شباهت زیادی با RevPAR داشته باشد اما اندازه‌گیری آن کاملا متفاوت است.

RevPAR تنها به درآمد اتاق مربوط می‌شود. در حالی که TrevPAR دربرگیرنده تمام راه‌های درآمدزایی هتل است. برای مثال هتل از طریق رستوران، پارکینگ، استخر، کلاس‌هاس ورزشی، سالن بدنسازی و خرده فروشی نیز درآمد کسب خواهد کرد. این درآمد از طریق مهمانانی که در اتاق‌ها مستقر هستند، تولید می‌شود. بنابراین در محاسبه TrevPAR مورد بررسی قرار می‌گیرند.

محاسبه TrevPAR

TrevPAR  از تقسیم درآمد کل بر تعداد اتاق‌ها به دست می‌آید. بنابراین در صورتی‌که درآمد هتل برای یک روز ۱۵۰۰۰ دلار باشد و هتل شما ۱۱۰ اتاق داشته باشد، TrevPAR برابر با ۱۳۶ دلار خواهد بود.

به‌طور طبیعی افزایش TrevPAR برابر با افزایش میانگین درآمد است.

 از آن‌جایی‌که TrevPAR تمام درآمد هتل را در نظر می‌گیرد و آن‌را به تعداد اتاق‌ها ربط می‌دهد، می‌توان اینگونه استدلال کرد که TrevPAR نسبت به RevPAR تصویر بزرگتری و بهتری را ارائه می‌دهد.

RevPASH

RevPASH به درآمد بر اساس ساعت برای هر صندلی موجود در رستوران یا کافی‌شاپ و سایر مواد غذایی و آشامیدنی گفته می‌شود. محاسبه میزان RevPASH برای درک میزان استفاده از صندلی و درآمد آن مهم است. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا برای برنامه‌های غذایی و آشامیدنی بهتر برنامه‌ریزی کنید.

برای محاسبه RevPASH شما باید درآمد کل فروش را بر تعداد صندلی‌های موجود ضرب‌در تعداد ساعات کار، تقسیم کنید.

برای مثال

 دلار ۳۷.۵ = (۵۰ صندلی* ۸ ساعت)/ ۱۵۰۰۰ دلار

طبق این محاسبات، میزان RevPASH برابر با ۳۷.۵ دلار خواهد بود. به کمک این معیار می‌توانید میزان درآمد رستوران‌های هتل خود را افزایش دهید.

درصد اشغال اتاق های هتل

یکی دیگر از معیارهای مهم برای هتل‌ها، درصد اشغال اتاق های هتل است. در واقع این معیار دقیقا به شما می‌گوید که در هر برهه از زمان، هتل شما چقدر پر شده است.

در نتیجه درصد اشغال اتاق های هتل نماینگر میزان محبوبیت هتل شماست و می‌تواند تأثیر زیادی بر روی درآمد هتل داشته باشد. هر چه تعداد مهمانان بیشتر باشد، فرصت به حداکثر رساندن درآمد نیز بیشتر خواهد شد.

فرمول درصد اشغال اتاق های هتل

درصد اشغال را می‌توان با تقسیم تعداد اتاق‌های رزرو شده به تعداد کل اتاق‌ها محاسبه کرد. در صورتی‌که هتل شما ۱۰۰ اتاق دارد، و ۷۰ اتاق در یک شب رزرو شده باشد، درصد اشغال اتاق های هتل ۷۰% خواهد بود.

این درصد را می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف، اندازه‌گیری کنید.

میانگین نرخ اشغال هتل

اگر می‌خواهید برای یک هفته، یک ماه یا بیشتر میانگین نرخ اشغال هتل را محاسبه کنید، باید تعداد کل اتاق‌های خود و تعداد اتاق هایی که هر شب پر شده‌اند را تعیین کنید.

سپس در صورتی‌که نرخ متوسط هفتگی را می‌خواهید باید تعداد اتاق‌هایی که هر شب پر می‌شوند را با هم جمع کنید و سپس آن‌را بر ۷ (هفت روز هفته) تقسیم کنید.

 سپس عدد به دست آمده را بر روی تعداد کل اتاق‌هایی که دارید، تقسیم کنید.

نرخ اشغال مناسب برای هتل چقدر است؟

بررسی نرخ یا درصد اشغال هتل به‌صورت جداگانه اهمیت چندانی ندارد، بلکه باید آن‌را در رابطه با سایر معیارها ارزیابی کنید.

به طور کلی نرخ اشغال مناسب هتل به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع هتل
  • موقعیت
  • تجربه مهمانان

هر چه نرخ اشغال هتل بیتشر باشد، بهتر است. با این حال شما می‌خواهید تا جایی که ممکن است، در طول سال تمام اتاق‌ها را پر کنید تا درآمد ثابت شما حفظ شود. اما چنین وضعیتی ممکن است دور از انتظار باشد و گاهی اوقات تعدادی از اتاق‌ها خالی خواهند بود.

همچنین ممکن است در یک بازه زمانی در سال، مهمانان زیادی نداشته باشید و میزان اشغال کمتر از آن‌چه که می‌خواهید باشد. اما در یک بازه زمانی دیگر، در کنار مهمانان بیشتر، نرخ اشغال بیشتری را نیز تجربه کنید.

مقایسه هتل با سایر هتل‌های واقع در یک موقعیت مکانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید نرخ اشغال خود را از نظر رقابتی، بهتر بررسی کنید.

موارد بسیاری ممکن است بر میزان اشغال هتل‌ها تأثیر بگذارند. قیمت و موقعیت مکانی دو عامل مهم هستند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند. از جمله:

تجربه مهمان

تمیز بودن اتاق‌ها

امکانی رفاهی باکیفیت و در دسترس بودن

نحوه افزایش میزان اشغال هتل

در صورتی‌که می‌خواهید نرخ اشغال هتل خود را افزایش دهید، می‌توانید ار راهکارهای مختلفی استفاده نمایید.

در برخی از موارد تنها کافیست با یک کانال توزیع جدید، شریک شوید یا یک کانال اضافی رزرو ایجاد کنید.

برای مثال، ایجاد حساب کاربردی در اینستاگرام می‌تواند منجر به افزایش نرخ اشغال شود.

در ادامه چند ایده (راهکار) دیگر برای افزایش نرخ اشغال فعلی هتل را بررسی خواهیم کرد:

  • بهترین نرخ موجود (BAR) را لیست کنید

قیمت گذاری BAR تلاشی برای کاهش سردرگمی مهمانان است. این سردرگمی ناشی از استراتژی‌های پیچیده نرخ با قیمت‌های مختلف است. در واقع BAR کمترین نرخ موجود برای هر تاریخ را به مهمانان ارائه می‌دهد.

بنابراین مهمانان می‌توانند هر شب قیمت‌های متفاوتی پرداخت کنند.

  • ایجاد پکیج و تخفیف

در صورتی‎که هتل شما یک مزیت رقابتی برای ارائه داشته باشد، نرخ اشغال قطعا افزایش خواهد یافت. بنابراین در مورد پکیج‌ها، تخفیفات و تبلیغاتی که می‌خواهید ارائه دهید، دقت زیادی داشته باشد.

اگر نرخ اشغال هتل افزایش داشته باشد، اما از طرف دیگر قیمت به‌حدی پایین باشد که هتل درآمدی کسب نکند، این نرخ هیچ ارزشی نخواهد داشت. بنابراین هر شب می‌توانید ظرفیت هتل را با قیمت‌هایی که به اندازه کافی (نه بیش از حد) پایین هستند، پر کنید اما در عوض همچنان از نظر اقتصادی ضرر خواهید کرد.

در عوض می‌توانید بسته‌ها و تخفیف‌هایی عالی ارائه دهید که به مردم کمک کند تا مقداری از پول خود را پس‌انداز کنند و از طرف دیگر سود مناسبی برای هتل داشته باشد.

  • بازار مناسبی را مورد هدف قرار دهید

اگر نرخ اشغال شما کمتر از رقبا باشد، این می‌تواند نشان دهنده این باشد که فعالیت‌های بازاریابی شما به افراد درستی نمی‌رسد. شما باید مطمئن شوید که این فعالیت‌ها به دست افرادی می‌رسد که بازار هدف شما هستند.

بازار هدف شما می‌تواند زوج‌های جوان، خانواده‌ها، مسافران کاری یا هر گروه دیگری باشند.

  • مناسبت‌ها و رویدادها را جدی بگیرید

در صورتی‌که یک رویداد فرهنگی در شهر شما برگزار می‌شود، باید آن‌را جدی بگیرید و سعی کنید مسافران مربوط به رویداد را به هتل جذب کنید. هدف این است افرادی که برای رویدادها و مراسم‌های مختلف به شهر شما می‌آیند را به هتل خود بیاورید. همچنین می‌توانید در هتل نیز رویدادهای مختلفی را برگزار کنید.

  • مشارکت با کسب‌وکارهای محلی

شرکت‌ها معمولا وقتی کارمندان خود را به مکان‌های مختلف می‌فرستند، به هتل نیاز دارند. شما می‌توانید با شرکت‌هایی که در منطقه شما وجود دارند تماس بگیرید و در مورد اجاره سالن اجتماعات، ارائه اتاق با تخفیف ویژه و موارد دیگری از این قبیل، با آن‌ها مذاکره کنید. متقاعد کردن این شرکت‌ها می‌توانند منجر به افزایش رزرو اتاق و نرخ اشغال هتل شود.

  • برگزاری عروسی

برگزاری عروسی می‌تواند راهکاری عالی برای بالا بردن میزان اشغال هتل باشد. حتی در صورتی‌که برگزارکنندگان عروسی نیز ساکن همان شهر باشند، احتمالا دوستانی دارند که از مکان‌های دیگری به عروسی آمده‌اند. این افراد برای اقامت به یک مکان نیاز دارند و چه مکانی بهتر از هتلی که در آن عروسی برگزار می‌شود.

تخفیف برای عروسی‌های اواسط هفته نیز می‌تواند راهکاری عالی برای افزایش نرخ اشغال در اواسط هفته باشد. این هزینه برای برگزار کنندگان عروسی کمتر از آخر هفته خواهد بود اما می‌تواند به افزایش نرخ اشغال کمک کند.

  • همکاری با آژانس‌های املاک

برخی از افراد که برای خرید یا اجاره ملک به یک شهر می‌آیند، ممکن است برای اقامت به یک هتل نیاز داشته باشند. در صورتی‌که همکاری خوبی با آژانس‌های املاک داشته باشید می‌توانید نرخ اشغال خود را بیشتر کنید.

ADR هتل

ADR مخفف میانگین نرخ روزانه است. در نتیجه ADR مربوط به قیمت اتاق‌های فروخته شده است.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم ADR با RevPAR متفاوت است و ADR قیمت اتاق‌هارا نشان می‌دهد.

نحوه محاسبه ADR

برای محاسبه ADR باید درآمد حاصل از اتاق‌ها را بر روی تعداد اتاق‌های فروخته شده تقسیم کنید.

برای مثال، در صورتی‌که درآمد ۳۵ اتاق در یک شب، ۳۵۸۰ دلار باشد، ADR برابر با ۱۱۰ دلار خواهد بود.

محاسبه ADR در طولانی مدت

محاسبه ADR برای طولانی مدت کمی پیچیده‌تر است. برای مثال در صورتی که بخواهید ADR را برای یک ماه محاسبه کنید. باید درآمد اتاق‌های خود را تعداد اتاق ها و تعداد روزهای ماه تقسیم کنید.

برای افزایش ADR می‌توانید از استراتژی‌های قیمت گذاری استفاده کنید که تعدادی از آن‌هارا در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • پکیج‌ها و پروموشن‌ها

پکیج‌ها می‌تواند ترکیب یک اتاق با صبحانه رایگان، پارکینگ رایگان یا بلیط یک رویداد محلی باشد.

پروموشن‌ها نرخ‌های ویژه‌ای هستند که بسته به موارد زیر تغییر می‌کنند:

  • فصل یا تعطیلات
  • مهمانان VIP
  • سرمایه‌گذاری بر روی یک رویداد
  • رویدادها و تورها

فروش بلیط برای رویدادهای محلی یا کرایه اتومبیل یک فرصت فروش خوب برای افزایش درآمد به ازای هر مشتری و همچنین ارائه تجربه‌ای رضایت بخش به مهمانان است.

  • محصولات هتل خود را بفروشید

در صورتی‌که شامپو، حوله حمام، پارچه، لوازم هنری و مورادی از این قبیل برای فروش داشته باشید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

  • تشویق مشتریان

در صورتی‌که مشتریان شما درباره اقامت در هتل بازخورد مثبتی دارند، آن‌هارا تشویق کنید تا تجربه خود را با خانواده و دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاری این موارد در شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش رزرو و آگاهی از برند خواهد شد.

همچنین می‌توانید به مهمانان یک کد تخفیف بدهید تا در اقامت بعد از آن استفاده کنند. در کار منجر به بازگشت دوباره مشتری به هتل خواهد شد.

  • مسافران انعطاف پذیر را اسکان دهید

برخی از مسافران برنامه سفر مشخصی ندارند یا برنامه آن‌ها انعطاف پذیر است. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با ارائه تخفیف به آن‌ها نرخ اشغال و درآمد خود را افزایش دهید.

GOPPAR

به سود خالص از هر اتاق GOPPAR گفته می‌شود. GOPPAR یک معیار کاربردی است که بینشی از درآمد برای هر اتاق و هزینه‌های مرتبط با ایجاد این درآمد را فراهم می‌کند.

GOPPAR باید به طور مداوم در هتل‌ها کنترل شود و توسط تیم مدیریت درآمد مورد تجزیه‌وتحلیل قرار بگیرد. نظارت منظم این امکان را به هتل‌ها می‌دهد تا جزئیات استراتژی مدیریت درآمد خود را بهتر در نظر بگیرند. برای مثال می‌توانند بفهمند که چگونه می‌توان هزینه‌ها را بدون داشتن اثرات مخرب بر روی خدمات، کاهش داد.

فرمول GOPPAR

GOPPAR از تقسیم سود ناخالص عملیاتی (GOP) بر روی تعداد اتاق های موجود در هتل به دست می‌آیند.

در واقع فرمول آن شبیه به RevPAR است با این تقاوت که ابتدا هزینه‌ها را باید از درآمد حذف کرد.

برای مثال:

۱۰۰ اتاق* ۳۶۵ روز= ۳۶۵۰۰ اتاق در سال

درآمد کل هتل، از جمله درآمد اتاق‌ها، رستوران و غیره= ۶ میلیون دلار

هزینه تجهیزات، حقوق و غیره= ۳.۵ میلیون دلار

GOP= 3.5 میلیون دلار

GOPPAR –۳.۵ میلیون دلاذ/۳۶۵۰۰ = ۹۶ دلار

این بدین معنی است که در سال انتخاب شده، هتل از هر اتاق ۹۶ دلار سود کسب می‌کند.

EBITDAR

EBITDAR معیاری مخصوص برای صنعت هتلداری نیست و برای هر شرکت دیگری قابل استفاده است. این معیار نشان‌دهنده درآمد قبل از مالیات، استهلاک، بازسازی با هزینه‌های اجاره است.

در واقع EBITDAR برای اندازه گیری عملکرد مالی شرکت استفاده می‌شود. استفاده از EBITDAR در تجزیه و تحلیل کمک می‌کند تا تنها بر روی هزینه‌های مربوط به عملیات تمرکز شود.

فرمول EBITDAR

EBITDAR= EBITDA +  هزینه بازساری/ اجاره

EBITDA=  سود قبل از مالیات، بهره و استهلاک

سایر معیارهای مهم هتل

سایر معیارها می‌توانند برای درک وضعیت کسب‌وکار و برنامه‌ریزی بلندمدت مفید باشند:

LOS- مدت اقامت

مدت زمان اقامت به مدت زمان اشغال اتاق توسط یک مهمان اشاره دارد.

در حالت ایده‌آل، شما مهمانان زیادی که تنها برای یک شب در هتل اقامت داشته باشند را نمی‌خواهید . همچنین تعداد زیادی از مسافرینی که آخر هفته‌ها اقامت دارند نیز نمی‌خواهید.

اگر مهمانان تنها برای یک شب در هتل اقامت داشته باشند، فشار بیشتری برای یافتن رزرو بعدی برای اتاق و تمیز کردن اتاق برای پذیرایی از مهمان جدید، بر روی هتل خواهد بود.

همچنین در صورتی‌که مهمانان برای مدتی طولانی در یک اتاق اقامت داشته باشند نیز هتل نمی‌تواند از مهمانان جدید با نرخ بالاتر پذیرایی کند.

به همین دلیل باید حداقل و حداکثر مدت زمان اقامت در هتل را مشخص کنید.

ALOS- میانگین مدت اقامت

درک میانگین مدت اقامت بر روی سایر معیارهای هتل تأثیر دارد. شما می‌توانید با تقسیم تعداد اتاق‌های اشغال شده بر روی تعداد کل رزروها، میانگین مدت اقامت را محاسبه کنید.

 در حالت کلی بهتر است میانگین مدت اقامت بالا باشد زیرا در صورت کم بودن، هزینه‌های نیروی کار هتل افزایش خواهد داشت.

برای مثال در صورتی‌که در طول یک ماه ۷۰ اتاق رزرو شده داشته باشید که ۱۴ رزرو آن به‌صورت جداگانه انجام شده باشد، ALOS شما برابر با ۵ خواهد بود. این بدان معنی است که در آن ماه، مهمانان به‌طور متوسط ۵ شب اقامت داشته‌اند.

به کمک این معیار می‌توانید مدیریت درآمد بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب وبلاگ
رزرواسیون هتل
بک آفیس
مدیر سایت

همه آنچه در پشت صحنه سیستم رزرواسیون هتل‌ها می‌گذرد

ارائه خدمات به میهمانان هتل و انجام دقیق و سریع پروسه رزرو اتاق‌ها و اطمینان از به حداکثر رساندن میزان رضایت او، علاوه بر واحد فرانت‌آفیس و پذیرش و … نیازمند داشتن یک تیم پشتیابی باتجربه و دارای مهارت در پشت صحنه است

سیستم رزرواسیون هتل
رزرو آنلاین هتل
مدیر سایت

سیستم‌های رزرواسیون هتل، چگونه کارایی و سود هتل را افزایش می‌دهند؟

سیستم رزرواسیون یک امر ضروری برای هر هتلی محسوب می‌شود. اگر به‌عنوان یک هتلدار یک سیستم رزرو مناسب برای دریافت درخواست‌های مهمانان داشته باشید، هم کارایی شما برای مدیریت امور داخلی هتل و بخش‌های مختلف فرانت‌آفیس و بک‌آفیس افزایش پیدا می کند و هم سودآوری هتل شما به عنوان یک تجارت و کسب‌وکار بیشتر می‌شود.