admin-ajax

اساسی‌ترین استراتژی‌های فروش در صنعت هتلداری برای افزایش درآمد (قسمت اول)

به‌عنوان یک مدیر هتل ممکن است فراهم آوردن یک مکان راحت برای اقامت مسافران هدف اصلی شما باشد. اما در پایان روز، با مشاهده حساب‌ها می‌دانید که شما در حال اداره یک کسب‌وکار هستید و باید به فروش بیشتر آن فکر کنید. استراتژی‌های فروش بیشتر در صنعت هتلداری بر روی اهمیت رزرو بیشتر اتاق در هر زمان تمرکز دارد. در واقع در فصل‌های پرمسافر و کم مسافر یک هتل با استفاده از تکنیک‌های فروش اتاق که برای افزایش سودآوری طراحی شده‌اند، می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند.

در ادامه این نوشتار، تکنیک‌های مختلفی را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید مدیر یک هتل بر روی افزایش فروش تمرکز کند؟

بدترین کابوس برای شما به‌عنوان یک هتل‌دار این است که در سالن‌های هتل خود قدم بزنید و متوجه خالی بودن اتاق‌ها شوید. در واقع این سکوت غم‌انگیز نشانه آرام بودن وضعیت نیست، بلکه نشانه شکست استراتژی تجاری شماست. بنابراین برای جلوگیری از این وضعیت، در هر زمانی از سال باید استراتژی‌های فروش را اجرا کنید تا کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید و مسافران بیشتری را جذب کنید.

اولین و مهم‌ترین دلیل تمرکز بر افزایش فروش اتاق در هتل، درآمدزایی بیشتر است. زمانی‌که درآمد یک هتل بیشتر باشد می‌تواند خدمات بهتری را به مهمانان ارائه دهد و هتل را به سمت پیشرفت در آینده سوق داد.

در نتیجه برای این‌که بتوانید هتل لوکس‌تر، تورهای بیشتر و خدمات بهتری را ارائه دهید، باید بتوانید اتاق بیشتری بفروشید.

دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد فراهم آوردن فضای مورد انتظار مهمانان است. هتلی خالی یا تقریبا خالی در نگاه مسافران وجهه خوبی ندارد. بنابراین تا جایی‌که می‌توانید باید اتاق‌های بیشتری را بفروشید تا محیطی پرنشاط برای مهمانان فراهم کنید.

۶ استراتژی اساسی فروش اتاق هتل

هر هتل‌دار به اجرای استراتژی‌های فروشی نیاز دارد که برای بازار هدف او بهترین نتیجه را داشته باشد. در نتیجه، مدیر هتل باید استراتژی‌هایی را اتخاد کند که منجر به افزایش فروش شود. برخی از این استراتژی‌ها عبارتند از:

  • استراتژی فروش گروهی هتل

این استراتژی ممکن است نیاز به بازنگری رویکرد بازاریابی و فروش هتل داشته باشد. ایده اصلی این روش این است که اتاق‌ها و سالن‌های اجتماعات به شرکت‌ها و گروه‌ها فروخته شود. در این حالت هتل‌ها برای فروش باید به یک نوآوری دست یابند. انجام این کار به فروش منجر می‌شود و تکرار آن برای کسب‌وکار بسیار مفید خواهد بود.

مقرون به‌صرفه‌ترین روش برای اجرای این استراتژی، ارتباط با برنامه‌ریزها است. شما می‌توانید لیستی از ویژگی‌های هتل را برای برنامه‌ریزها آماده کنید تا بتوانید به گروه‌های مناسبی از جامعه هدف‌تان پیشنهاد‌های قانع کننده‌ای ارائه دهید.

  • استراتژی فروش مستقیم هتل

در این استراتژی، اولویت با رزرو مستقیم مسافران از طریق پلتفرم‌های آنلاین است. رزرو مستقیم بیشترین سود را برای هتل خواهد داشت. دلیل این امر نیز این است که زمانی‌که مسافر، به‌صورت آنلاین اتاق خود را رزرو می‌کند، هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد که هتل به آن‌ها کمیسیون بدهد. در نتیجه درآمد بیشتری را برای هتل خواهد داشت.

برای اجرای استراتژی فروش مستقیم، مدیران هتل باید روی یک سیستم رزرو آنلاین که با وبسایت و سیستم مدیریت همگام‌سازی می‎شود، سرمایه‌گذاری کنند. 

همچنین مدیر هتل برای افزایش رزرو مستقیم باید استراتژی مناسبی را برای رسانه‌های اجتماعی خود انتخاب نمایند و آن‌را در اولویت قرار دهد.

  • استراتژی فروش بازاریابی مقصد

این نوع استراتژی نیاز به همکاری با کسب‌وکارهای حوزه گردشگری مقصد دارد تا منطقه را به‌صورت کلی ارتقا دهد. از طریق اجرای یک کمپین بازاریابی مقصد، مشاغل محلی با هم متحد می‌شوند تا بازارهای گردشگری را مورد هدف قرار دهند و مسافران بیشتری را به منطقه برسانند.

  • استراتژی فروش ترویجی

جهت اجرای این نوع استراتژی فروش هتل، مدیران باید رویدادهای بزرگی که در طول سال (در منطقه) برگزار می‌شود را شناسایی و ارزیابی کنند. سپس مدیر هتل باید برنامه‌هایی برای ترویج و فروش بیشتر اتاق‌ها را همزمان با این رویدادها ارائه دهد. در این حالت، هتل ممکن است رزروهای بیشتری را تجربه کند. بنابراین کنفرانس‌های علمی، کنسرت یا رویدادهای مهم ورزشی را دنبال کنید تا از طریق آن‌ها فروش بیشتری داشته باشید.

  • استراتژی فروش پاداش مهمان

امروزه بسیاری از مسافران، برای فرصت‌های کسب پاداش از کسب‌وکار‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند، ارزش قائل هستند. در نتیجه با استفاده از این استراتژی، مدیر هتل باید یک سیستم پاداش برای مهمانانی که اقامت مکرر در هتل دارند یا هتل را به‌دوستان و اعضای خانواده خود معرفی می‌کنند، در نظر بگیرد.

  • استراتژی فروش مدیریت درآمد

در این نوع استراتژی، هدف اصلی به حداکثر رساندن تعداد رزرو اتاق در هر زمان از سال است. یک برنامه مدیریت درآمد منجر به کاهش نرخ هتل در فصل‌های کم سفر می‌شود (به‌منظور تشویق به رزرو) و از طرف دیگر نرخ هتل را در فصل‌های پرسفر افزایش می‌دهد. در این حالت، مهمانان تمایل بیشتری به پرداخت هزینه‌های بالاتر برای تهیه اتاق خواهد داشت.

بنابراین شما می‌توانید برای کسب درآمد بیشتر، نرخ و هزینه هر اتاق موجود را افزایش دهید.

سایر تکنیک‌های افزایش فروش اتاق در هتل‌ها

استراتژی‌های بزرگ و گسترده برای پیشبرد کسب‌وکار حیاتی هستند. اما در این میان تکنیک‌های کوچک‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای فروش اتاق و کسب درآمد بیشتر از هر مهمان استفاده کنید:

  • بیش‌فروشی:

بیش‌فروشی به فرآیند فروش یک نسخه گران قیمت از یک محصول یا خدمتی که مشتری خریداری می‌کند، گفته می‌شود. روش‌هایی که برای بیش‌فروشی استفاده می‌کنید باید با دقت زیادی همراه باشند. زمان‌بندی و داشتن نظم رمز موفقیت شما در بیش‌فروشی خواهد بود. این راهکار نباید به مشتری تحمیل شود، بلکه در این فرآیند شما باید به مشتری آگاهی دهید. اطمینان حاصل کنید که مهمانان شما می‌دانند چه گزینه‌هایی در دسترس آن‌هاست.

  • بازاریابی مجدد:

بازاریابی مجدد به شما این امکان را می‌دهد تا با مهمانان بالقوه‌ای که از سایت شما بازدید کرده‌اند، تماس بگیرید. بسیاری از مسافران وبسایت‌های مختلفی را بررسی می‌کنند تا گزینه‌های مختلفی را ارزیابی نمایند. با استفاده از استراتژی بازاریابی محدد، می‌توانید در طول تجربه رزرو آنلاین، دوباره به مشتریان دسترسی داشته باشید و به آن‌ها یادآوری کنید که برای رزرو اتاق دوباره به وبسایت شما مراجعه کنند.

  • فروش مکمل:

فروش مکمل به فرآیند فروش قطعات جانبی یا خدمت اضافی برای محصول/ خدمتی که مشتری خریداری می‌کند، گفته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید از این طریق، مشتریان را تشویق کنید تا اتاق خود را در هتل شما رزرو نمایند. برای مثال می‌توانید ماساژ یا تور محلی رایگان را به مهمانان خود هدیه دهید.

  • مشارکت محلی ایجاد کنید:

تا زمانی‌که هتل شما در یک موقعیت دورافتاده واقع نشده باشد، مشاغل و جاذبه‌های گردشگری دیگری در اطراف آن وجود دارد که بتوانید با آن‌ها شریک شوید. تبلیغات مشترک به یک رستوران، فروشگاهی خاص، پارک‌های موضوعی و موزه‌ها همگی فرصت خوبی برای هتل‌ها ایجاد خواهند کرد. بنابراین از این نوع مشارکت‌ها استفاده کنید.

  • آسان کردن رزرواسیون در وب‌سایت:

تجربه خوب رزرو اتاق از طریق وب‌سایت تأثیر زیادی بر روی مهمانان دارد. یک وبسایت گیج کننده، پیچیده و کم سرعت هیجان مسافران را به‌خوبی از بین خواهد برد. بنابراین مطمئن شوید که وب‌سایت شما کاربرد راحتی دارد و با تلفن همراه نیز سازگار است. از آن‌جایی‌که رزرو مستقیم برای هتل‌ها بسیار با ارزش است، وبسایت شما باید در اولویت باشد.

بازاریابی و فروش هتل

بازاریابی و فروش دو عامل همسو هستند. در واقع فروش به‌کمک یک بازاریابی خوب امکان‌پذیر خواهد بود. طبق یک اصل اساسی، شما نباید برای چیزی بازاریابی کنید که فروش قادر به ارائه آن نیست. در این حالت، کسب‌وکار شما بازخوردی منفی از مشتریان دریافت خواهد کرد.

راهکارهای زیادی برای بازاریابی و فروش بیشتر در هتل وجود دارد که اگر به‌درستی انجام شوند، رزرواسیون هتل هیچ‌وقت با مشکل مواجه نخواهد بود.

در صنعت هتلداری، بازاریابی به نحوه آگاه‌ سازی مسافران از ویژگی‌های هتل و تاکتیک‌های فروش به وادار کردن آن‌ها به رزرو و اقامت در هتل، بستگی دارد.

بازاریابی یک هتل تا حد زیادی باید دربرگیرنده موارد زیر باشد:

  • انتشار یک پیام تجاری

  • اتخاذ یک صدای خاص

  • برقراری ارتباط با بازار هدف اصلی

  • فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد مخاطب

  • داشتن استراتژی بازاریابی ایمیلی

  • استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو

  • سازگاری با تلفن همراه

 

مواردی که به رشد فروش هتل شما کمک می‌کنند، عبارتند از:

  • ویدیو

  • تبلیغات بصری شگفت‌انگیز

  • تبلیغ نویسی عالی

  • دریافت بازخورد

  • محتوای تولید شده توسط کاربر

  • پیشنهادهای با ارزش

  • نقطه فروش منحصر به‌فرد

 

شما آزادی زیادی برای فروش دارید که می‌توانید بسیار هیجان‌انگیز باشد. در اصل شما باید به مهمانان بالقوه بگویید که ویژگی‌های شما چیست و چقدر مهمان‌نواز هستید. آن‌ها باید به این باور برسند که از دست دادن هتل شما، به منزله از دست دادن فرصت داشتن یک سفر عالی است.

برای مطالعه بخش دوم این مقاله بر روی عنوان کلیک کنید:

اساسی‌ترین استراتژی‌های فروش در صنعت هتلداری برای افزایش درآمد (قسمت دوم)

منبع: سایتمایندر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب وبلاگ
رزرواسیون هتل
بک آفیس
مدیر سایت

همه آنچه در پشت صحنه سیستم رزرواسیون هتل‌ها می‌گذرد

ارائه خدمات به میهمانان هتل و انجام دقیق و سریع پروسه رزرو اتاق‌ها و اطمینان از به حداکثر رساندن میزان رضایت او، علاوه بر واحد فرانت‌آفیس و پذیرش و … نیازمند داشتن یک تیم پشتیابی باتجربه و دارای مهارت در پشت صحنه است

سیستم رزرواسیون هتل
رزرو آنلاین هتل
مدیر سایت

سیستم‌های رزرواسیون هتل، چگونه کارایی و سود هتل را افزایش می‌دهند؟

سیستم رزرواسیون یک امر ضروری برای هر هتلی محسوب می‌شود. اگر به‌عنوان یک هتلدار یک سیستم رزرو مناسب برای دریافت درخواست‌های مهمانان داشته باشید، هم کارایی شما برای مدیریت امور داخلی هتل و بخش‌های مختلف فرانت‌آفیس و بک‌آفیس افزایش پیدا می کند و هم سودآوری هتل شما به عنوان یک تجارت و کسب‌وکار بیشتر می‌شود.