top-view-world-tourism-day-concept-with-copy-space-min

اساسی‌ترین استراتژی‌های فروش در صنعت هتلداری برای افزایش درآمد (قسمت دوم)

برای مطالعه بخش اول این مقاله می توانید روی عنوان پایین کلیک کنید:

اساسی‌ترین استراتژی‌های فروش در صنعت هتلداری برای افزایش درآمد (قسمت اول)

ایده‌های پروموشن هتل

پروموشن راهکاری عالی برای هتل‌ها خواهد بود. دلیل این امر انعطاف‌پذیری و هدفمند بودن آن‌ است که در نهایت منجر به جلب توجه مسافرانی خواهد شد که به‌صورت آنلاین جست‌جو می‌کنند.

پروموشن‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان مهمانان را به چیزی که از کسب‌وکار شما انتظار دارند، هدایت کرد. پروموشن‌های فصلی، موضوعی، رویدادی، مستقیم، رزرو و مشارکتی همگی می‌توانند برای هتل شما مفید باشند.

پروموشن فصلی

اکثر مقصد‌ها یک فصل کم سفر را تجربه می‌کنند. در این فصل می‌توان با معادلات مناسب، اتاق‌ها و سالن‌های خالی هتل را پر کرد. سعی کنید تخفیف‌های متنوعی را در این دوران با پروموشن‌های چشم‌گیر برای مهمانان در نظر بگیرید و به آن‌ها یادآوری کنید که مقصد شما چقدر زیباست و هنگام ازدحام جمعیت چقدر می‌توانند از آن لذت ببرند.

پروموشن‌های موضوعی

این نوع پروموشن برای کسانی که قصد رزرو اتاق و اقامت در منطقه را دارند بسیار جذاب خواهد بود. برای مثال در صورتی‌که هتل شما در منطقه‌ای عاشقانه واقع شده‌ است می‌توانید پروموشن‌های متنوعی را برای سالگرد ازدواج یا ماه عسل در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که توجه به لایف استایل‌های مختلف و روابط خانوادگی، همیشه ایده خوبی است.

پروموشن‌های مبتنی بر رویدادها

استفاده از رویدادهای مختلف و گنجاندن آن در پروموشن‌ها بسیار منطقی است. افراد در مورد رویدادها جستجوهای زیادی را انجام می‌دهند که شما می‌توانید از این طریق با آن‌ها معامله داشته باشید، آگاهی از هتل باید همراه با بازدید از وبسایت افزایش یابد. رویدادهایی نظیر جشنواره‌های موسیقی یا هنری، نوروز، رویدادهای ورزشی، سیرک‌ها و غیره را دنبال کنید. با هر رزرو شما می‌توانید بلیط‌هایی را با تخفیف ارائه دهید و با تطبیق هتل با رویدادها نرخ‌های ویژه‌ای ارائه نمایید.

پروموشن رزرو مستقیم

قرار دادن پروموشن‌های اختصاصی در سیستم رزرو وبسایت، در مقایسه با OTAها، انگیزه بیشتری را برای رزرو به مشتریان خواهد داد. همچنین این نوع پروموشن به شما کمک می‌کند تا وبسایت خود را به‌عنوان مهم‌ترین کانال توزیع خود معرفی کنید و با حذف هزینه‌های کمیسیون OTAها، درآمد بیشتری کسب نمایید. این انگیزه می‌تواند یک تخفیف شگفت‌انگیز، یک خدمت اضافی، کارت هدیه، بن رستوران یا هر چیز دیگری باشد.

پروموشن‌های مشارکتی

مشارکت با سایر کسب‌وکارها منجر به کاهش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی هتل شما خواهد شد. همکاری با کسب‌وکارها این امکان را به شما می‌دهد تا به بازار جدیدی دسترسی داشته باشید و کسب‌وکار فعالی داشته باشید. رستوران‌ها، سینماها، موزه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، تورهای هیجان‌انگیز و گردشی جزو کسب‌وکارهایی هستند که می‌توانید با آن‌ها مشارکت داشته باشید. فراموش نکنید که پروموشن‌های شما بعد از ایجاد شدن باید توسط افرادی که به آن نیاز دارند دیده شوند. سعی کنید همیشه در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید و وبسایت خود را بهینه نمایید.

پروموشن‌های مخصوص موبایل

هر سال آمار استفاده از تلفن همراه در وبسایت‌های رزرو هتل و تورهای مسافرتی افزایش می‌یابد. در نتیجه به‌همان سرعتی که رزرو آنلاین از روش‌های قدیمی و سنتی پیشی می‌گیرد، تلفن‌های هوشمند (موبایل) نیز از دسکتاپ‌ها پیشی خواهند گرفت. استفاده از استراتژی‌های هوشمند و موثر تلفن همراه تجربه مشتری را تقویت می‌کند و یک مزیت رقابتی برای هتل شما در صنعت خواهد بود.

قبل از هر چیزی، یک وبسایت سازگار با موبایل داشته باشید تا ترافیک بیشتری را جذب کنید. سپس سیستم رزرو شما باید قابلیت اجرای پروموشن‌ها را داشته باشد تا فرآیند رزرو برای مشتری راحت‌تر شود.

ایده‌های پکیج هتل

پکیج‌های هتل یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی و فروش هستند. تأثیری که این پکیج‌ها بر روی افزایش رزرو و درآمد دارند به سه عامل اصلی بستگی دارد:

  • آن‌چه‌که می‌فروشید
  • چگونه آن‌را می‌فروشید
  • زمانی‌که آن‌را می‌فروشید

مهمانان پکیج‌ها را تنها به‌خاطر گفته شما خریداری نمی‌کنند. بلکه شما باید چیزی را به آن‌ها بدهید که آن‌هارا علاقه‌مند و هیجان‌زده کند.

پکیج‌های هتل می‌توانند برای مسافران کاری و تفریحی یک لذت و راحتی فراهم کند. در حالت ایده‌آل شما پکیجی می‌خواهید که تمامی مهمان‌ها را راضی کند، اما در عین حال اگر تعداد آن زیاد باشد، تأثیر خود را از دست خواهد داد. سه بسته عالی بهتر از ۱۰ بسته متوسط است.

در ادامه چند نکته برای ایجاد پکیج‌های هتل را بررسی خواهیم کرد:

  • برای غنی سازی بسته‌های خود از کسب‌وکارهای دیگر نیز استفاده کنید:

خدمات خود را با خدمات گردشگری تلفیق کنید تا ارزش بیشتری به پکیج‌های‌تان بدهید. این‌کار انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد. بلیط باغ وحش، تور، پارک‌های تفریحی، موزه‌ها و بن‌های رستوران همیشه برای مسافران محبوب هستند. حتی بلیط کنسرت یا رویداد‌ها را نیز می‌توانید در پکیج‌های کوتاه‌مدت خود داشته باشید.

  • خریدراحتی را تبلیغ کنید:

مسافران باهوش پکیج‌های شما را بررسی می‌کنند و می‌فهمند که دقیقا چه نوع معامله‌ای را انجام می‌دهند. مگر این‌که شما و شریک تجاری خودتان تخفیفی را ارائه دهید که مشابه با خرید به‌صورت جداگانه باشد. به‌همین دلیل شما باید برای راحتی و کیفیتی که ارائه می‌دهید تبلیغ کنید نه هزینه نهایی آن.

  • خلاقیت داشته باشید. سعی کنید از محتواها و نام‌های جذاب‌تری برای پکیج‌های‌تان استفاده کنید. پکیج‌هایی با نام‌های تکراری تنها مخاطب را خسته خواهد کرد. برای مثال محتوای یکی از پکیج‌ها می‌تواند یک تخفیف برای بازدید از مکان‌های دیدنی منطقه باشد. این پکیج گزینه خوبی برای مهمانان است زیرا آن‌ها به بازدید از مکان‌های دیدنی علاقه دارند. برای مسافران کاری نیز همیشه بر روی راحتی بیشتر تمرکز کنید. این راحتی می‌تواند سرو صبحانه در اتاق، خشکشویی رایگان یا خدمات حمل‌ونقل باشد.

  • از ویژگی‌های خودتان برای اضافه کردن ارزش بیشتر استفاده کنید. هر یک از پکیج‌ها باید دارای یک اتاق و تعدادی فعالیت خارجی باشد. شما می‌توانید پکیج‌های هتل را با افزودن خدماتی نظیر ماساژ فریبنده‌تر کنید. قطعا مهمانان تمایل دارند امکانات رفاهی شما را تجربه کنند، بنابراین آن‌ها را در پکیج قرار دهید.
  • بازارهای ویژه‌ای را درنظر بگیرید. هرگز خانواده‌ها را نادیده نگیرید. فراموش نکنید که کودکان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا والدین به‌دنبال فعالیت‌هایی هستند که کودکان را به‌خوبی سرگرم کنند. همچنین برای مهمانان دارای معلولیت خاص یا مشاغل خاص نیز باید پکیج‌هایی در نظر بگیرید.

پروموت کردن پکیج‌های جدید بلندمدت و کوتاه‌مدت هتل را فراموش نکنید. از طریق فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و ایمیل پکیج‌ها را پروموت کنید.

هرگونه اطلاعاتی را می‌توانید به دفاتر گردشگری ارسال کنید تا آن‌ها نیز همان‌کار را انجام دهند.

از نظر یک مسافر، شما و رقبای شما اغلب شبیه به یکدیگر هستید. به‌همین دلیل شما باید پیشنهادی را ارائه دهید تا مسافر را قانع کند که هتل شما برای وی بهترین خواهد بود. پکیج‌ها راهکاری آسان و موثر برای انجام این‌کار هستند، به‌شرط این‌که رویکرد صحیحی را اتخاذ کنید.

استراتژی توزیع هتل و تأثیر آن بر روی فروش

اجرای یک استراتژی فروش موفق نیاز به داشتن یک استراتژی توزیع موثر دارد. مدیر هتل باید با متخصصان صنعت و همچنین آژانس‌ها ارتباط برقرار کند تا اتاق‌ها را به افراد بیشتری در بخش‌های مختلفی از بازار هدف بفروشند. آژانس‌های مختلفی باید در استراتژی توزیع هتل وجود داشته باشد مانند آژانس‌های مسافرتی، کسب‌وکارهای محلی، آژانس‌های مسافرتی آنلاین و غیره.

مدیران هتل باید تشخیص دهند که شبکه توزیع آن‌ها دارای موجودی‌های فعال است و همچنین باید دائما به‌دنبال راهکارهایی جدید برای ارتباط با نمایندگان و توزیع کنندگان جدید باشند.

علاوه بر داشتن یک شبکه توزیع متنوع، مدیران هتل باید قادر به تقسیم اتاق‌ها بین نمایندگان باشند. مدیر کانال باید با استفاده از سیستم مدیریت این کار را انجام دهد. با استفاده از مدیر کانال، مدیران هتل بدون توجه به مکان و زمان می‌توانند تعداد اتاق‌های قابل استفاده را به هر یک از نمایندگان اعلام کنند.

این امر به آن‌ها کمک می‌کنند تا اتاق‌های بیشتری را بفروشند و امنیت رزروهای لحظه آخری را نیز تأمین کنند. علاوه‌بر این، میزان رزرو بیش از حد نیز به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. هر هتل برای اجرا هرگونه استراتژی فروش به مدیر کانال نیاز دارد.

ابزارهای فروش هتل

ابزارهای فروش هتل به هرگونه ابزاری گفته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا مهمانان را به هتل خود بیاورید. این ابزارها می‌توانند حساب کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی، تلفن روی میز، بازخورد مهمانان و فناوری هتل باشد.

ابزارها در حالت کلی به‌عنوان یک اشیاء یا نرم‌افزارهای کاربردی در نظر گرفته می‌شوند. برای استراتژی فروش هتل می‌توانید ابزارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • شبکه‌های اجتماعی
  • ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مانند گوگل
  • ابزارهای نظر سنجی
  • آژانس‌های مسافرتی آنلاین
  • ابزارهای مدیریتی
  • سیستم‌های رزرو
  • مدیران کانال
  • وبسایت

شناسایی و استفاده از ابزارهای درست به ویژگی‌های هتل و مهمانانی که می‌خواهید جذب کنید بستگی دارد. اما در حالت کلی ابزارها یکسان است اما نحوه استفاده از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

داده‌ها در این میان بسیار حائز اهمیت هستند، بنابراین استفاده از ابزاری که بتواند گزارش‌هایی دقیق در اختیار شما قرار دهد، قدم بزرگی برای برداشتن خواهد بود. زمانی‌که داده‌ها یا اطلاعاتی کافی در اختیار داشته باشید می‌توانید در مورد نحوه فروش آگاهانه تصمیم بگیرد و نسبت به رقبا برتری داشته باشید.

بدیهی است که باید در مورد بودجه هتل نیز هوشمندانه رفتار کنید و باید به دنبال ابزارهایی باشید که در کنار تسهیل کار، درآمد بیشتری را نیز به کسب‌وکار برساند.

نرم‌افزارها فروش هتل

وقتی صحبت از نرم‌افزار فروش هتل می‌شود، بهتر است به نرم‌افزار توزیع فکر کنید. سه فناوری مهمی که به شما کمک می‌کنند عبارتند از: مدیر کانال، سیستم رزرو آنلاین و سایت ساز.

این سه نرم‌افزار کلید اصلی فروش و درآمدزایی در صنعت هتلداری هستند.

مدیر کانال های فروش رزرواسیون هتلی

مدیر کانال های فروش رزرواسیون هتلی یکی از بهترین همراهان شما در مسیر توزیع اتاق است. مدیر کانال (چنل منیجر) ابزاری است که آژانس‌های مسافرتی آنلاین مختلفی را مدیریت می‌کند تا اتاق‌های‌تان را بفروشید، مانند, اسنپ­‌تریپ، علی‌­بابا، اقامت۲۴ و …

مهم‌ترین عملیاتی که مدیر کانال های فروش رزرواسیون هتلی انجام می‌دهد به‌روزرسانی نرخ اتاق‌ها و دردسترس بودن آن‌ها در تمام کانال‌های متصل شده است.

سیستم رزرو

یک سیستم رزرواسیون، رزرو مستقیم از وبسایت و شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. با ظهور رسانه‌های اجتماعی استفاده از یک سیستم رزرو آنلاین بسیار ضروری است. ایجاد یک تجربه راحت جهت رزرو مستقیم برای مهمانان منجر به بهبود فروش هتل خواهد شد.

به کمک یک سایت ساز، وبسایت هتل خود را راه اندازی کنید

سایت ساز نیاز شما برای استخدام یک طراح وب را از بین می‌برد. در نتیجه شما به‌راحتی می‌توانید به‌کمک یک نرم‌افزار در مدت زمانی کوتاه یک وبسایت زیبا و بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو و مهمانان ایجاد کنید. همچنین باید محتواهایی برای آن ارائه دهید و سایت را به یک نقطه فروش برای مسافران تبدیل کنید.

با استفاده از فناوری‌های مناسب شما می‌توانید استراتژی‌های فروش را به‌راحتی اجرا کنید.

چه انتظاراتی باید از استراتژی‌های فروش اتاق هتل داشته باشید؟

زمانی‌که اتاق‌های هتل را می‌فروشید و در اختیار مهمانان قرار می‌دهید باید اقدامات بیشتری را انجام دهید. اقداماتی که می‌نتوانند کسب‌وکار شما را به‌طور کامل بهبود ببخشد.

در این بخش، چند مزیت استفاده از استراتژی‌های فروش هتل را بررسی می‌کنیم:

  • درآمد بیشتری را در کل سال کسب خواهید کرد. یک استراتژی فروش موثر به شما اجازه می‌دهد تا صرف‌نظر از فصل‌های کم سفر و افت صنعت گردشگری، بیشترین درآمد را کسب کنید.
  • شما می‌توانید هتل خود را بهبود ببخشید. زمانی‌که از رزروهای هتل درآمد کسب می‌کنید، می‌توانید از طریق بهبود هتل نیز فروش بیشتری را تجربه کنید.
  • می‌توانید فراتر از استراتژی‌های فروش استاندارد حرکت کنید و با ایجاد پکیج‌ها درآمد بیشتری را به ازای هر مهمان کسب نمایید. زمانی‌که فروش شما به‌طور پیوسته افزایش داشته باشد، می‌توانید پیشنهادات بیشتری را به مشتری ارائه دهید. پکیج‌ها عاشقانه، گردشگری و لاکژری به شما این امکان را می‌دهد تا اتاق‌های بیشتری بفروشید و در عین حال درآمد بیشتری را به‌ازای هر رزرو کسب کنید.

منبع: سایتمایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب وبلاگ

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه لاماسو، از جدید ترین مقالات و وبینارهای تخصصی در زمینه هتل‌داری آگاه شوید. 

    خبرنامه لاماسو